ساخت آبگرمکن استخر
محتوای این مطلب

امروزه تقریبا تمامی ویلا ها دارای استخر میباشند به همین دلیل ساخت آبگرمکن استخر امری ضروری و واجب محسوب میشود. برخی از افراد تصور میکنند استفاده از آبگرمکن استخر فقط برای فصول سرد سال است اما آبگرمکن استخر در تمامی فصول مورد استفاده قرار میگیرد با استفاده از آبگرمکن استخر تعادل در دمای آب استخر شما برقرار است. برخی از افراد بر این باورند که با استفاده از آبگرمکن، استخر خود را به جکوزی تبدیل میکنند. این موضوع یک باور غلط است اما استفاده از آبگرمکن استخر موجب میشود در روز های سرد و گرم، تابستان یا زمستان از شنا کردن در استخر متعادل خود لذت ببرید.

آبگرمکن های استخر خورشیدی چگونه کار میکنند

آبگرمکن های استخر خورشیدی چگونه کار می کنند؟

آبگرمکن خورشیدی انرژی تابشی را به انرژی گرمایی تبدیل میکند. همچنین شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیم بر روی این آبگرمکن ها دارند، مثلا در شرایط آب و هوایی جنوب که گرمای خورشید بیشتر است انرژی بیشتری تولید میشود.

سیستم های گرمایش استخر خورشیدی شامل موارد زیر میباشد:

  • کلکتور خورشیدی: دستگاهی است که از طریق آن آب استخر به گردش در می آید تا توسط خورشید گرم شود.
  • فیلتر: قبل از پمپاژ آب از کلکتور، زباله ها را حذف میکند.
  • پمپ: آب را از طریق فیلتر و کلکتور به گردش در می آورد و به استخر باز میگرداند.
  • دریچه کنترل جریان: دستگاه اتوماتیک یا دستی که آب استخر را از طریق کلکتور خورشیدی منحرف میکند.

خرید آبگرمکن استخر خورشیدی

هزینه خرید آبگرمکن استخر

هزینه ساخت آبگرمکن استخر خورشیدی معمولا ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، عمر این آبگرمکن ها به مرور بیشتر از آبگرمکن های گازی و پمپ حرارتی میباشد. هزینه نگهداری از آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ساخت آبگرمکن استخر پمپ حرارتی

آبگرمکن استخر پمپ حرارتی دستگاهی است که از مقدار کمی انرژی برای انتقال گرما از یک مکان به مکان دیگر استفاده میکند. این نوع پمپ ها گرما را از فضای باز به استخر منتقل میکنند. به دلیل اینکه از گرمایی که استفاده میکنند از قبل در دسترس میباشد فقط آن را از مکانی به مکان دیگر منتقل میکنند مصرف برق آن هم بسیار کاهش می یابد و بسیار ناچیز است به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای کارفرمایان است. آبگرمکن های استخر پمپ حرارتی تا زمانی که دمای بیرون از محدوده 45 درجه فارنهایت تا 50 درجه فارنهایت بالاتر باشد، کارآمد هستند. هرچه هوای بیرون خنک تر باشد، کارایی کمتری دارند و در نتیجه قبض انرژی بالاتری به همراه دارند. با این حال، از آنجایی که اکثر مردم در هوای گرم و معتدل از استخر های روباز استفاده میکند پس این دیگر مشکلی نخواهد داشت. نکته: آبگرمکن های استخر پمپ حرارتی با راندمان بالاتر، معمولا از کمپرسورهای اسکرول در مقابل کمپرسور های معکوس استفاده میکنند.

نحوه کار آبگرمکن استخر گازی

نحوه کار آبگرمکن های گازی

آبگرمکن های استخر گازی از پروپان یا گاز طبیعی استفاده میشود. هنگامی که پمپ، آب استخر را به گردش در می آورد، آب بیرون کشیده شده از فیلتر عبور میکند و سپس به آبگرمکن می رسد. گاز در محفظه احتراق آبگرمکن استخر میسوزد و گرمایی تولید میکند که به آب برگشتی به استخر منتقل می شود.

یکی از بهترین روش های گرم کردن آب استخر، ساخت آبگرمکن استخر گازی است.

ساخت آبگرمکن استخر گازی برای گرم کردن سریع آب استخرها ایده آل هستند. بنابراین، این تجهیزات میتوانند انتخاب مناسبی برای استخرهایی باشند که فقط به صورت دوره ای استفاده می شوند. بر خلاف پمپ های حرارتی و آبگرمکن استخر خورشیدی، آبگرمکن های استخر گازی میتوانند هر دمای دلخواه را بدون توجه به آب و هوا یا فصل استفاده از استخر آب آن را متعادل نگه دارند.

مواردی را برای انتخاب آبگرمکن های گازی باید در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • تعمیر و نگهداری
  • اندازه
  • بهره وری
  • هزینه ها
  • اندازه مناسب آبگرمکن استخر

برای تعیین اندازه مناسب آبگرمکن استخر نیاز به یک متخصص دارید تا به شما کمک کند مناسب ترین اندازه آبگرمکن استخر را برای شما برگزیند. اساسا در ساخت آبگرمکن استخر با توجه به مساحت سطح استخر و تفاوت بین دمای استخر و میانگین دمای هوا اندازه گیری میشود. عوامل دیگری نیز بر بار گرمایش استخرهای روباز مانند، قرار گرفتن در معرض باد، سطح رطوبت و دمای هوای شبانه تاثیر مستقیم میگذارد.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *