استخر وینیل
محتوای این مطلب

استخر وینیل آستری، به گونه ای طراحی شده که حداکثر کیفیت را با حداقل هزینه ارائه می دهد. استخرهای وینیل با استفاده از مواد جدید و با دوام طولانی ساخته شده اند و از تکنولوژی روز برای مقاومت در برابر نور خورشید، آب و مواد شیمیایی استفاده می کنند. این بدان معناست که زمان کمتری برای تمیز کردن استخر، و زمان بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. استخرهای وینیل به دلیل طراحی و جرم سبک شان سریع تر نصب می شوند. زمان ساخت استخر با توجه به عواملی مانند اندازه و پیچیدگی طراحی متغیر است.

آچارسی سازنده استخر

طراحی و ساخت استخر با وینیل با ابعاد بزرگتر و ساختار پیچیده تر، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. تعویض آستر وینیل آسیب دیده یا کهنه به راحتی و در زمان کم انجام میشود، به طوری که می توانید صبح سر کار بروید و تعمیرات را به دست پیمانکار حرفه ای بسپارید و شب از استخر جدید خود لذت ببرید؛ اما در برخی از استخرها، تعویض آستر وینیل ممکن است چندین ساعت طول بکشد. استخر شما چه زیر زمینی باشد چه روی زمین، وینیل باعث می شود بدون هیچ زحمتی به استخر دلخواه خود برسید و از آن لذت ببرید.

طراحی استخر وینیل

طراحی استخر وینیلی

اولین قدم در طراحی و ساخت استخر وینیل، کمک گرفتن از آنچه در ذهن خود دارید می باشد. یک لیست از ایده ها به همراه تصاویر مربوطه ایجاد کنید، سپس هنگام آماده شدن برای ایجاد طرح استخر، آن طرح دلخواه را به پیمانکار ارائه دهید. هنگام ایجاد لیست به نکات زیر توجه کنید:

  • استخرهای وینیلی از یک روکش وینیل ساخته شده و روی یک قاب سفت شده قرار میگیرند. بنابراین، این استخرها می توانند از نظر شکل، اندازه، رنگ و طراحی انعطاف پذیر باشند. به احتمال زیاد گزینه های از پیش طراحی شده، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد، اما امکان طراحی دلخواه و سفارشی سازی شده هم وجود دارد.
  • آسترهای وینیل می توانند در ضخامت های مختلف و طیف گسترده ای از الگوها و طرح ها موجود باشند. میتوانید با پیمانکار خود در مورد اینکه کدام الگو برای استخر شما مناسب است صحبت کنید و از نمونه های مختلف دیدن کنید.
  • جزئیات طراحی استخر مانند مراحل نیمکت ها، نورپردازی استخر، ویژگی های آب، سرگرمی در فضای باز و لوازم جانبی سرگرم کننده، مانند شنا و بازی در استخر را در نظر بگیرید.

 

نگهداری استخر وینیل

نصب و راه اندازی استخر وینیل

برای ساخت استخر با وینیل، ممکن است از مصالح ساختمانی استفاده کنید، اما حتماً از پیمانکار استخر خود بپرسید که چه مصالحی برای ساخت استخر مناسب است. برای ساخت زیربنا استخرهای وینیل، فولاد یا پلیمر گالوانیزه محبوب ترین مصالح به شمار می آیند. آسترهای استخر وینیل، ورق های وینیل سفارشی هستند که آب را در ساختار استخر شما نگه می دارند. کف استخرها معمولاً با ماسه یا مصالح سیمانی صاف می شوند، سپس آستر شما نصب شده و در بالای استخر محکم می شود، و در نهایت با استفاده از جاروبرقی، هرگونه چین و چروک روکش، قبل از پر شدن استخر از بین خواهد رفت (که می تواند 1 الی 2 روز طول بکشد). به یاد داشته باشید، استخرهای زیرزمینی وینیل اغلب می توانند در عرض چند هفته نصب شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن از استخر استفاده کنید.

مزایای استخر های وینیل

نصب استخر روکش وینیل مزایای زیادی دارد؛ از جمله آن ها می توان به انعطاف پذیری استخرهای وینیل در مقایسه با استخرهای بتنی اشاره کرد. روکش وینیل باعث می شود تمام سطوح استخر شما یک دست صاف باشد. به دلیل انعطاف پذیری دیوارهای فولادی، استخر های وینیل، اندازه ها و اشکال طراحی نامحدودی را برای حیاط خلوت شما ارائه می دهد. بیشتر وقت ها هزینه ساخت استخر با وینیل در مقایسه با استخر فایبرگلاس یا بتنی، کمتر می باشد. رنگ ها و طرح های وینیل مانند گذشته محدود نیستند و با تغییر آستر، جلوه بصری استخر شما به طرز چشمگیری تغییر میکند. هزینه آستر به شکل، اندازه، ضخامت، انتخاب الگو و طراحی آن بستگی دارد. مانند همه استخرها، ویژگی های متنوعی به استخر وینیل شما می تواند اضافه شود، که شامل آبگرم، آبشار، تخته دایو، جت های سطحی آب، جلوه های نورپردازی و بخاری های استخر می باشند، که باعث افزایش هزینه ساخت استخرها می شود.

مزایا استخر وینیل

تیم آچارسی یکی از پیمانکار های حرفه ای در زمینه سرویس و نگهداری استخر در کرج و دیگر شهر های ایران میباشد.

نگهداری استخر وینیل

استخر شما بعد از نصب نیازمند نگهداری مستمر است. خدمات نگهداری شامل: انجام آزمایش ها، استفاده از انواع تجهیزات تعمیر و نگهداری استخر، مانند پاک کننده های اتوماتیک، جاروبرقی استخر، می باشد. بهتر است با پیمانکار استخر خود صحبت کنید تا بدانید چه تجهیزاتی برای نوع استخر شما توصیه می شود. در صورت نگهداری مناسب استخر،  خطوط استخر به طور معمول تقریباً 7 الی 10 سال عمر می کنند؛ اگرچه پارگی یا نشتی کوچک نادر است، اما کیت های وصله ای برای کمک به افزایش طول عمر آستر شما در دسترس است. اگر آستر استخر دچار مشکل شد، قبل از اقدام به وصله یا تخلیه استخر، حتماً با پیمانکار خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید خسارت بیشتری وارد نمی کنید.

 

نگهداری استخر وینیل

تعمیرات استخر وینیل

سطح صاف و غیر متخلخل یک وینیل باعث جلوگیری از رشد جلبک ها میشود، اما مسئله ای که به طول عمر استخر شما کمک می کند، مربوط به نحوه نگهداری از آن می باشد، مراحل نگهداری استخر عبارتند از:

  • آزمایش آب استخر و تعویض آن در فواصل زمانی کوتاه
  • استفاده از سولفات ها به همراه کلر برای میکروب کشی
  • استفاده از مواد شیمیایی و تمیز کننده ها
  • جداسازی زباله ها
  • مسواک زدن سطوح استخر

 تعمیر و نگهداری مناسب و تعادل شیمیایی به افزایش طول عمر آستر و جلوگیری از محو شدن زودرس آن کمک می کند. از تجهیزات استخر که برای استخرهای وینیل طراحی شده اند استفاده کنید تا طول عمر آستر شما افزایش یابد. اگر به درستی از استخر وینیل مراقبت نشود و خاک و کثیفی در استخر شما به وجو آید، خطوط استخر وینیل ممکن است در گذر زمان کیفیت خود را از دست بدهند؛ بنابراین، علاوه بر آزمایش و تعادل منظم، پاک کردن منظم خطوط آب با یک برس نرم یا اسفنج باید بخشی از مراحل نگهداری شما باشد.
هنگام پاییز، اگر در منطقه ای زندگی می کنید که درختان زیادی دارد، پوشاندن استخر راهکار خوبی است. با پیمانکار خود در مورد نحوه محافظت از خطوط خود در هنگام بسته بودن استخر مشورت کنید تا استخر شما دچار خسارت نشود و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

روکش وینیل استخر

روکش وینیل، یک نوع پرکاربرد از روکش های پلاستیکی می باشد که در محیط های مختلف کاربرد دارد. روکش وینیل به شکل یک روکش پارچه ای به نظر میرسد که در نوع خود یک ماده همه کاره به شمار می رود. روکش وینیل به عنوان یکی از انعطاف پذیر ترین و پرکاربردترین مواد در جهان امروزه شناخته می شود. همچنین علاوه بر استخر، وینیل را می توانید در حوزه های ساخت و ساز، خودرو، لوازم خانگی و حتی پوشش مواد غذایی کاربرد دارد.

در استخر ها پوشش وینیل برای چندین کاربرد مورد استفاده قرار میگیرد:

  • پوشش وینیل از تبخیر آب جلوگیری می کند
  • این پوشش گرمای آب را حفظ می کند
  • از ورود آشغال و مواد اضافی به استخر جلوگیری می کند

استخر وینیلی چیست؟

استخر استخر وینیل دارای یک ورقه وینیل سفارشی بین آب و ساختار استخر است. معمولا استخر های پوشش وینیل نصب سریعی دارند و هزینه آنها پایینتر از انواع استخر های دیگر می باشد. همین موضوع نیز محبوبیت این نوع استخر ها را چندین برابر کرده است.

استخر پوشش وینیل از چه چیزی ساخته می شود؟

استخر های روکش وینیل ساختار مشتکل از قالب های فلزی یا پلاستیکی هستند که بر روی زمینه تنظیم می شوند. در برخی از موارد نیز این نوع استخر ها در داخل زمین حفاری و ساخته می شوند. قالب های پیش ساخته با استفاده از اتصالات به یکدیگر متصل می شوند و بعد از ساختار به وجود آمده با وینیل سنگین پوشانده خواهد شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *