عمق استخر استاندارد
محتوای این مطلب

مطمئنا عمق یک استخر بر روی طراحی، هزینه های ساخت و ساز و هزینه های کلی نگهداری تأثیر می گذارد. همینطور گاهی اوقات استخر برای چیزی غیر از تفریح طراحی میشود که عمق استاندارد مخصوص به خود را می طلبد. بنابراین نحوه برنامه ریزی برای میزان عمق یک استخر به هدف نهایی شما بستگی دارد.در این مقاله قصد داریم درباره اینکه عمق استخر استاندارد چقدر است؟ اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

میانگین عمق استخر

میانگین عمومی عمق استخر

برای استخرهای مسکونی، حداکثر عمق استاندارد استخر معمولاً 8 فوت است. اما سازندگان استخر می توانند استخرهای عمیق تری نیز براساس نیاز خود بسازند. به طور مثال اگر قصد نصب تخته شنا را دارید، 8 فوت حداقل عمقی است که به آن نیاز خواهید داشت و معمولاً نیازی به عمق بیشتر از 8 فوت نیست.

اما گاهی گفته می شود، استخرهای شنا با تخته شنا باید در مقیاس بزرگتری نسبت به استخرهای بدون تخته شنا طراحی شوند. چراکه این استخرها باید به طور قابل توجهی بزرگتر باشند، تا شناگران به راحتی قدرت مانور و شنای حرفه ای در اینگونه استخر ها را داشته باشند. اما به طور میانگین هشت فوت برای استخرهای دارای تخته شنا کافیست.

از استخر خود برای چه چیزی استفاده میکنید

از استخر خود برای چه چیزی استفاده میکنید؟

  1. بسیاری از مردم از استخرهای شخصی خود برای خنک کردن،شنای عمومی و استراحت استفاده می کنند. با توجه به آنچه گفته شد در اینگونه استخر ها نیاز به عمق زیادی نیست. همچنین بیشتر دیوارها در اینگونه استخر ها 42 اینچ ارتفاع دارند و در نیمه راه یا کمی جلوتر سطح آب حدود 4 اینچ پایین تر می آید. یعنی انتهای کم عمق 38 اینچ ارتفاع داشته و انتهای عمیق استخر با دیوار های 42 اینجی ،6 فوت عمق دارد.
  2. اگر قصد دارید از استخر خود برای افراد مختلف با قابلیت های مختلف استفاده کنید. مثلا استخری داشته باشید که کودکان یا افرادی که شنا بلد نیستند نیز بتوانند از آن لذت ببرند، میتوانید یک استخر چند عمقی را در نظر بگیرید که دارای اعماق مختلفی باشد. این اعماق از از 3 فوت تا 8 فوت در نظر گرفته میشود.
  3. اگر می‌خواهید تخته شنا نصب کنید، عمق استخر آن باید به اندازه کافی عمیق باشد (حداقل 8 فوت) تا با خیال راحت ازروی تخته شنا بپرید و خطری شما را تهدید نکند.
  4. برای دوره های آموزشی شنا، هر چه استخر طولانی تر باشد، بهتر است. درواقع میزان عمق اینگونه استخر ها اهمیت چندانی ندارد.
  5. اگر استخر شخصی بزرگی دارید، بهتر است طول استخر شما بیشتر از عرض و عمق آن باشد. همینطور میتوانید یک حوضچه به بخش طولانی و مستقیم استخر در انتهای موازی آن اضافه کنید تا کودکان در بخش جداگانه ای از شناکردنی ایمن لذت ببرند.

آیا برای ساختن استخر های عمیق تر نیاز به هزینه های بیشتری داریم؟

هزینه های ساخت استخر شنا با عمق بیشتر زیاد است زیرا حفاری و کار بیشتری می طلبد. همینطور استخرهای عمیق، آب بیشتری مصرف می کنند و نیاز به تمیز کردن و نگهداری بیشتری دارند. بنابراین، به طور کلی، هزینه های اولیه و بلندمدت یک استخر عمیق بیشتر از یک استخر کم عمق است.

پس با توجه به آنچه گفته شد، اگر در کاربرد استخر شما، نیازی به عمیق بودن استخر نیست، بهتراست از ساخت یک استخر با عمق زیاد خود داری کرده و عمق استاندارد استخر را درنظر بگیرید.

عمق استاندارد ایمنی

برای ایمنی بیشتر عمق استخر استاندارد چقدر است؟

هر دو استخر عمیق و کم عمق و با خطرات مخصوص به خود را دارد.مثلا اگر استخر کم عمقی دارید و تصمیم به شیرجه رفتن در آن می‌گیرد یا بر روی استخر تخته شنا نصب میکنید، ممکن است به شدت به خود آسیب برساند. همینطور استخرهای عمیق تر هم میتواند خطر غرق شدن را برای کودکان و شناگران بی تجربه ایجاد می کند.

بنابراین، بسته به عمق استخر که انتخاب می‌کنید، قوانینی را در نظر بگیرید که ایمنی استخر خود را تضمین کنید. به عنوان مثال، شنا کردن در بخش عمیق استخر را برای کودکان و یا افراد کم تجربه ممنوع کنید و یا در نظر داشته باشید که این مسئله درحضور یک نجات غریق یا افراد حرفه ایصورت بگیرد. در اینصورت هر دو افراد متبحر و کم تجربه و حتی کودکان میتوانند با توجه به طراحی استخر شما و با توجه به عمق استاندارد استخر، که هم دارای عمق کم و هم دارای عمق زیاد است ازشنا کردن لذت ببرند.

عدد مشخص عمق استخر

عدد مشخص عمق استخر استاندارد چقدر است؟

در حالی که هیچ مقررات مشخصی برای ثبت عمق استخرهای زمینی وجود ندارد، همانطور که در بالا ذکر شد به صورت قراردادی عدد مشخصی برای عمق استاندادر استخرهای شنا درنظر گرفته میشود. اما به طور قراردادی برای اطمینان از ایمنی، انواع استخرهایی که عمق آنها بیش از 600 میلی متر (24 اینچ) است، نیاز به یک ساختار مطمئن دارند. به همین منظور اکثر شهرها برای تاسیس یک استخر عمومی که شاید طول، عرض، و عمقی بیشتر از آنچه گفته شد داشته باشد به یک “مجوز محوطه استخر” با الزامات ایمنی اجباری نیاز دارند و نکاتی را باید به صورت الزام رعایت کنند. مثلا حداقل حصار 5 اینچی در اطراف محوطه استخرتعبیه کنند یا یک دروازه ضامن دار و قفل شونده برای کنترل حضور کودکان تعبیه کنند که از جمله نکات مهم در ساخت استخرهای عمومی است.

در اینجا خلاصه ای از عمق استخر استاندارد بر اساس میزان استفاده آورده شده است:

  • محل بازی کودکان (برای کودکان خردسال): 18 اینچ تا 3.5 فوت
  • انجام بازی ها و دورهای شنا: 3.5 فوت تا 6 فوت
  • شنا کردن به صورت حرفه ای: 8 فوت یا بیشتر

عمق استاندارد استخر کودکان

عمق استاندارد استخر برای کودکان چقدر است؟

یکی از مهمترین نکات برای طراحی استخر، درنظر گرفتن کودکان و حتی کودکان نوپا  می باشد که مهمترین بخش آن عمق استاندارد استخر کودکان برای استفاده آنهاست.

با توجه به قرار دادهای موجود بهترین عمق استخر برای کودکانی که دیگر نوپا نیستند بین 3.5 تا 4 فوت است. هرچند زمانی کودک شما در شنا تبحر داشته باشد میتواند در عمق نه متری هم شنا کند اما این عمق برای شنای کودکان حتی افرادی که تبحر دارند نیز مناسب نیست. با این وجود چنانچه کودکان را بر اساس سن تقسیم بندی کنیم میتوانیم اعماق متفاوت و مناسبتری برای استخر مناسب آنها پیدا کنیم.

مثلا کودکان نوپا دوست دارند زیر نور آفتاب غوطه ور شوند و اکثر آنها از رفتن به آب نمی ترسند، زیرا از خطرات احتمالی یک استخر عمیق آگاه نیستند. اگر انتظار دارید کودکان نوپا در استخر شما شنا کنند، دو تا سه فوت بهترین گزینه است.و در اینصورت خطر کمتری تهدیدشان میکند.

بچه های پنج ساله به بالا عاشق شیرجه هستند. مشکل بزرگ استخر کم عمق این است که هنگام شیرجه سر یا پایشان به زمین استخر برخورد کرده و این باعث آسیب می شود.

بهترین عمق برای کودکانی که دیگر به دسته کودکان نوپا تعلق ندارند بین 3.5 تا 4 فوت است. البته این عمق ابتدا برای تازه کار ها توصیه نمی شود.با این وجود حتی در این شریاط هم سعی کنید هنگام شنای کودکان همواره مواظبشان باشید وخطر را از اطراف آنها دور کنید.

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا برای ساخت یک استخر شخصی بدانید عمق استخر استاندارد چقدر است؟ ساخت استخر یک سرمایه گذاری در خانه شما و موجب لذت بردن شما برای سال های طولانی است. بنابراین در ساخت و طراحی، از عمق استاندارد استخر خودمطمئن شوید. این مسئله به شما کمک می کند تا از زمان خود در استخر نهایت استفاده را ببرید و خطری شما را تهدید نکند ویا هزینه اضافی برای استفاده از استخر پرداخت نکنید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *