ازن زن استخر
محتوای این مطلب

معمولاً در استخرها از کلر به‌عنوان ماده‌ای برای ضدعفونی و پاک‌سازی آب استفاده می‌شود. اما روش‌های بهتری نیز وجود دارند که یکی از آنها استفاده از دستگاه‌های ازن‌زن است. ازن به‌عنوان یک ماده بیوسید، بهتر از کلر عمل می‌کند، زیرا پس از استفاده به‌سرعت نابود می‌شود و بوی نامطبوعی را در آب به‌جا نمی‌گذارد. این ویژگی‌ها برای کاربران استخر، به‌ویژه کسانی که به دنبال آب با کیفیت بالا هستند، بسیار مهم است.

از دیدگاه مشتریان، کیفیت آب به‌معنای شفافیت، عدم وجود بو یا طعم ناپسند، و جلوگیری از ایجاد حساسیت بسیار حائز اهمیت است. اما از دیدگاه بهداشتی، کیفیت آب به‌معنای حذف مواد آلی، معدنی و میکروب‌ها بسیار حائز اهمیت است. تجهیزات مورد استفاده برای ضدعفونی آب استخر باعث حذف آلودگی‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آب می‌شوند. استفاده از دستگاه‌های ازن‌زن برای استخرها می‌تواند راهکاری بهبود یافته برای حفظ کیفیت آب استخر و بهداشت عمومی باشد.

پیشنهاد ویژه: خرید کلرزن

ازن زن استخر

استفاده گسترده از استخرها، به دلیل تعداد بالای کاربران، می‌تواند به عنوان یک محیط مناسب برای انتقال بیماری‌ها عمل کند. حتی افرادی که به نظر سالم می‌آیند، ممکن است حامل عوامل بیماری‌زایی باشند که می‌توانند سایر افرادی که مقاومت کمتری دارند را آلوده کنند. این نشان می‌دهد که ضدعفونی آب استخر باید دو شرط اصلی را برآورده کند: اطمینان از ضدعفونی بودن و عدم تهاجمی بودن نسبت به کاربران استخر و محیط آن.

ازن زن استخر

همچنین، محیط گرم و مرطوب استخرها، شرایط مثالی برای تکثیر میکروارگانیسم‌هاست که در معرض حضور افراد به طور مداوم، به سطوح مختلف شامل لباس‌ها، تجهیزات و محیط منتقل می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود استفاده از ازن به عنوان یک ماده ضدعفونی مناسب در استخرها و اسپاها ضروری باشد. ازن نه تنها آب استخر را ضدعفونی می‌کند، بلکه هوا را نیز ضدعفونی کرده و تضمین می‌کند که آب خالص و بدون مواد شیمیایی تحریک‌کننده باقی مانده و هوایی سالم و بی‌بو باشد.

این مسئله معمولاً در مکان‌های مرطوب و بسته‌ای که تعداد زیادی از افراد در آن تردد می‌کنند، رخ می‌دهد.

ضدعفونی کردن استخر ها با ازن

با توجه به تعداد زیاد کاربران، استفاده فراوان از استخر می‌تواند به عنوان یک محیط مناسب برای انتقال بیماری‌ها عمل کند. حتی افرادی که به نظر سالم می‌آیند، ممکن است حامل عوامل بیماری‌زایی باشند که می‌توانند سایر افرادی که مقاومت کمتری دارند را آلوده کنند. بنابراین، ضدعفونی آب استخر باید دو شرط اصلی را برآورده کند: اطمینان از کارایی در ضدعفونی و عدم تهاجمی بودن نسبت به کاربران و محیط استخر.

به علاوه، شرایط گرم و مرطوب در استخرها، محیطی مثالی برای تکثیر میکروارگانیسم‌هاست که در معرض حضور دائمی افراد، از جمله بر روی لباس‌ها، تجهیزات و فضاهای مختلف قرار می‌گیرند. ازین رو، استفاده از ازن به عنوان یک ماده ضدعفونی مناسب در استخرها و اسپاها بسیار حیاتی است. ازن نه تنها آب استخر را ضدعفونی می‌کند، بلکه هوا را نیز ضدعفونی می‌کند و تضمین می‌کند که آب خالص و بدون مواد شیمیایی تحریک‌کننده باقی مانده و هوای سالم و بی‌بو باشد.

این مسئله معمولاً در مکان‌هایی با محیط مرطوب و بسته که تعداد زیادی از افراد در آن تردد می‌کنند، رخ می‌دهد.

مشکلات ناشی از آب آلوده در استخرها

عدم تصفیه آب استخر و آلودگی محیط استخر موجب بروز مشکلات زیر میشود:

آلودگی شیمیایی و میکروبیولوژیکی ناشی از شناگران

بر خلاف کمبود توجه به نفوذ انسان در آلودگی آب در دریاچه‌ها، حضور باکتری‌ها و آلودگی در آب‌های استخرهای شنا به یکی از مسائل اصلی تبدیل شده است. قبل از ورود به استخر و با وجود شستشوی دقیق، هر شناگر تقریباً 300 تا 400 میلیون باکتری را به همراه دارد. عوامل دیگری مانند ذرات کوچک پوست، مو، چربی، بزاق، عرق، مواد آرایشی و غیره، به میزان 0.5 گرم، بدون در نظر گرفتن مقداری از ادرار، به آب اضافه می‌شوند.

از نظر آماری، هر شناگر به طور آگاه یا ناخودآگاه به مقداری حدود 50 میلی لیتر ادرار را به آب در استخر اضافه می‌کند، به دلیل عملکرد طبیعی عضلات. دمای بالا در استخرهای شنا (حدود 28-35 درجه سانتیگراد)، به باکتری‌ها و ویروس‌ها شرایط مناسبی را برای تکثیر فراهم می‌کند، که این موضوع یک چالش جدی در حوزه بهداشت عمومی را به وجود آورده است.

عفونت های ناشی از آب استخر

عفونت های ناشی از اب استخر شامل عفونت های زیر میشود:

ضدعفونی سنتی (کلر)

استفاده از کلر به طور سنتی یک روش شایع برای ضدعفونی در استخرها است که اغلب به کار می‌رود. اما مشکلات اساسی استفاده از کلر، جدا از سمیت طبیعی آن، به این مسئله برمی‌گردد که بسته به مقدار pH موجود، کلر با مواد آلی مانند عرق و ادرار ترکیب می‌شود و باعث تشکیل کلرآمین‌ها می‌شود. این ترکیبات کلر یا کلرامین‌ها، که قدرت ضدعفونی کمتری نسبت به کلر فعال آزاد دارند، علاوه بر بوی ناخوشایندی، عامل اصلی بوی آزاردهنده و حساسیت در استخرها می‌باشند.

سمیت کلرامین‌ها برای جانوران آبزی نیز تأثیرگذار است. افرادی که برای مدت زمان طولانی در معرض غلظت‌های پایین کلر قرار می‌گیرند، ممکن است دچار بثوراتی به نام کلراکن شوند.با طراحی مناسب تصفیه ازن در استخرهای شنا، می‌توان به کنترل گسترش بیماری‌هایی مانند هپاتیت عفونی، فلج اطفال و تب حصبه کمک کرد. این روش تصفیه آب با ازن، بر خلاف استفاده از کلر، می‌تواند موثریت بیشتری در کنترل آلودگی آب استخر داشته باشد و مشکلات مرتبط با استفاده از کلر را کاهش دهد.

مزایا و فواید ضد عفونی آب با ازن

ازن‌زنی به عنوان روش تصفیه‌کننده در تاسیسات حمام مانند استخرها، اسپاها و اسپاها، بسیار موثر است و مجموعه‌ای از مزایای قابل توجهی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتایج به‌دست‌آمده از ازن‌زنی نسبت به کلرزنی بهتر است؛ زیرا تصفیه ازن علاوه بر ایجاد آبی تمیزتر و با کیفیت‌تر، محافظت بیشتری را در برابر عفونت‌ها برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از ازن، کلرامین‌ها و مشکلات تحریک‌کننده که این مواد به همراه دارند، به‌طور قطعی برطرف می‌شوند. ازن رشد قارچ‌ها را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد، که یکی از مشکلات شایع در استخرهای شنا است.

با استفاده از درمان ازن، وظایف نظافت و نگهداری تاسیسات به همراه کاهش هزینه‌های آنها انجام می‌شود.از آنجایی که ازن در محل تولید می‌شود، خطرات و هزینه‌های ناشی از جابجایی، حمل و نقل و ذخیره‌سازی محصولات سمی حذف می‌شود. ازن در درمان عفونت‌های پوستی، هم در عروق درمانی و هم در عروق معمولی، موثر است.

نصب کشتی‌های ازن بر روی تاسیسات قبلاً نصب شده می‌تواند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ، از کلرزنی به استفاده از فناوری ازن برساند. برای کنترل کیفیت آب و ارائه یک تجربه استفاده امن و لذت‌بخش برای استفاده‌کنندگان، این تغییرات بسیار مهم هستند.به عنوان مثال، استفاده از آب ازن‌دار بدون طعم یا بوی ناشایسته‌ای، بهترین روش برای ایجاد محیط سالم و امن در استخرهاست.

مزایا معایب ازن زن استخر

آب ازن‌دار همواره به عنوان مایعی بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه شناخته می‌شود و باید به استفاده‌کنندگان استخر که به دنبال یک محیط سالم و امن برای استراحت در اوقات فراغت هستند، ارائه شود. آب ازن‌دار تمیزی و شفافیتی را که معمولاً با آب در خالص‌ترین حالت آن مرتبط است و همچنین کیفیت بهداشتی بی‌نقص را فراهم می‌کند.

پیشنهاد ویژه: اسکیمر استخر

کاربرد ازن در هوا

مکان‌های با شلوغی یا حضور چشمگیر افراد مانند اتاق‌های رختکن، توالت‌ها و کافه تریاها، به لحاظ آلودگی میکروبیولوژیکی، به عنوان نقاط حساس شناخته می‌شوند. علاوه بر این، بوی ناخوشایند در این مناطق بسیار رایج است. برای حل این مشکلات و تضادهای موجود در این نقاط، استفاده از تصفیه هوا با ازن پیشنهاد می‌شود. در این راستا، مقدار کمی ازن که به وسیله ژنراتورهای مدولار یا از طریق سیستم‌های تهویه مطبوع در نقاط عمومی مناسب منتشر می‌شود، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این اقدام باعث می‌شود تا هوای داخلی همواره بدون میکروارگانیسم‌ها و انواع آلاینده‌های شیمیایی باشد و محیطی تازه و تهویه شده را فراهم آورد. این عمل در عین حال شامل ضدعفونی کردن هوای خروجی از سیستم‌های تهویه مطبوع، که ممکن است منابع مکرر آلودگی میکروبیولوژیکی باشند، می‌شود.

همچنین، این فرآیند امکان اجرای تصفیه شدید هوا در شب را نیز فراهم می‌کند. در این زمان که افراد در اتاق حضور ندارند، دوز ازن می‌تواند بالاتر بوده و منجر به تصفیه کامل‌تر هوا و سطوح شود. این اقدام می‌تواند به گندزدایی کامل‌تری از هوا و سطوح انجام دهد، که در نهایت به بهبود شرایط بهداشتی و تمیزی در این محیط‌ها کمک می‌کند.

 

در پایان

ازن زن برای استخرها، اسپاها و جکوزی‌ها با نصب آسان، تضمین می‌کند که آب استخرها و همچنین هوای داخل تمام اتاق‌های آنها به طور مؤثر ضدعفونی شود. این دستگاه‌های ازن زن، به شما امکان می‌دهند تا فرآیند ضدعفونی استخرها با استفاده از ازن را انجام دهید.

مجموعه آچارسی مجموعه فروشگاهی در زمینه فروش محصولات تصفیه استخر مانند: کلرزن، فیلتر استخر، پمپ استخر، فیلتر شنی، فیلتر شنی گالوانیزه، استرینر، اسکیمر استخر، پمپ استخری ۲ اسب ۲ اینچ است. جهت خرید محصولات تصفیه استخر از فروشگاه آچارسی با شماره پشتیبانی آچارسی تماس بگیرید:

فروش: ۰۹۰۰۸۴۴۳۲۲۶

مدیریت: ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *