ایده های طراحی استخر مدرن
محتوای این مطلب

10 طراحی شگفت انگیز استخر مدرن

طراحی مدرن استخر همیشه به این معنا نیست که یک استخر اخیرا ساخته شده است یا دارای تمام ویژگی ها و مواد با تکنولوژی بالا است. طراحی استخرهای مسکونی به دهه 1930 در کالیفرنیا باز می گردد. زمانی که تنها ستارگان ثروتمند سینما قادر به خرید خانه هایی با محوطه سازی بودند تا سبک زندگی داخلی و خارجی را با هم ترکیب کنند. طراحی استخر در ساختمان های ویلایی یا خانه های دوبلکس، یکی از کارهایی است که بسیاری از مردم آرزوی ساختنش را دارند. استخرهای مسکونی اغلب معماری خانه ها را منعکس می کردند و طراحی آنها را تکمیل می کردند. با توجه به اینکه بیشتر استخرهای شنا از تخته سه لایه یا فایبرگلاس ساخته می شدند که بتن ریخته شده را در خود نگه می داشتند یا برخی دیگر با پوسته ای از بلوک های بتنی مسلح ساخته می شدند، این فرایند پر هزینه ساخت و ساز باعث شد تا ساخت استخرهای خصوصی بیشتر برای افراد ثروتمند قابل دسترسی باشد.
به این نکته توجه کنید که برای طراحی استخرها در حالت کلی دو نوع استخر وجود دارند که عبارتند از:

  • استخرهای معماری: علت نام گذاری این استخرها به این خاطر است که این استخرها مکمل سبک معماری خانه می باشند و اغلب دارای خطوط رسمی یا اشکال هندسی می باشند.
  • استخرهای طبیعت گرایانه: این نوع استخرهای با الهام از طبیعت و محیط اطراف آن طراحی می شوند و سبک طراحی این استخرها بیشتر به سمت استخرهایی با شکل آزاد با صخره های مصنوعی، آبشارها و سایر ویژگی هایی از طبیعت می باشند.

ایده هایی برای طراحی استخر مدرن

 

استخر مدرن Donnell

ساخت استخر Donnell یکی از ایده های طراحی استخر مدرن می باشد که ساخت این استخرها به سال 1948 برمی گردد. ویژگی متمایز استخرهای دانل، وجود یک جزیره کوچک در استخر با مجسمه ای از آدالین کنت (Adaline Kent) می باشد. استخرهای Donnell معمولا به شکل آزاد و کلیه ای هستند که نماد طراحی مدرنیستی و یکی از نمونه هایی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

10 ایده جذاب برای طراحی استخر

استخرهای بی نهایت (Infinity on the Edge)

استخرهای اینفینیتی از جمله ایده هایی برای طراحی استخر مدرن است که برای بهره گیری از منظره خیره کنند ساخته شده است. استخرهای بی نهایت امکانات زیادی را برای شما ارائه خواهند داد، از جمله: محلی برای آفتاب گرفتن، نورپردازی، کاشی شیشه ای و … از جمله امکاناتی است می توانید در ساخت استخر Infinity استفاده کنید.

ایده های طراحی استخر

استخرهای مدرن Marvel

ساخت استخر های Marvel که از ایده های استخر مدرن است که به خاطر سقف کنسولی که دارد، به نور خورشید اجازه می دهد تا به صندلی هایی که برای آفتاب گرفتن طراحی شده اند بتابد.

مدل های طراحی استخر

ساخت استخر های Second-Level

این استخرها که معمولا در طبقات بالایی خانه ها ساخته می شوند، نیازمند ساخت دیوارهای حائل در دو طرف حیاط و استخر است، در حالی که شکل آن یک مستطیل می باشد. این استخرها با طراحی سازگار با محیط زیست و سیستم فیلتراسیون و پمپ های آن در زیر سطح آب پنهان شده اند.

ایده طراحی استخر

ساخت روشنایی برای استخر

استخرهای مستطیل شکل باریک و طولانی که به طرز هنرمندانه ای نورپردازی می شوند و معمولا در طراحی خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت استخر مدرن

ساخت خانه هایی با اِسپا

Spa House هر آنچه را که برای لذت بردن از اقامتگاه های ویلایی خصوصی به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. این اقامتگاه جزء بهترین اقامتگاه ها در دامنه کوه می باشند و دارای تزئینات مدرنی است که به شما اجازه می دهد تا برای مدت زمانی طولانی به استراحت بپردازید. این استخرها معمولا دارای طراحی مدرن و یک آبگرم واقع در زیر خط آب می باشند که از طریق یک پنجره بزرگ در مقابل خانه وجود دارند.

ایده های خلاقانه طراحی استخر

ساخت سقف کنسولی

طراحی استخر کنسولی این احساس را به شما می دهد که خانه شما خارج از منزل گسترش پیدا کرده است بدین صورت که با ایجاد کنسول هایی در خارج از خانه، می توانید از هوای تازه و زندگی در فضای باز را به طور همزمان فراهم کنید. ایجاد یک پاسیو به صورت منحنی و به شکل غیرعادی با نورپردازی حرفه ای، می تواند در طراحی استخر شما تاثیر گذارد.

ایده های خاص برای طراحی استخر

ساخت استخر به شکل هشت انگلیسی

یکی دیگر از ایده های طراحی استخر مدرن، ساخت استخر هایی به شکل ساعت شنی یا هشت انگلیسی است که جزء اولین اشکال هندسی برای ساخت استخرها در انظار عمومی ظاهر شد. طراحی این استخرها همچنان نیز محبوبیت بالایی دارند و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

ایده های مدرن طراحی استخر

طراحی استخر به شکل مرداب

ساخت استخر هایی به شکل مرداب، از جمله ایده های استخر مدرن می باشد که داری میز و صندلی توکار، آبشارها و هر گونه امکاناتی که آن را شبیه به مرداب های طبیعت کند می باشد. طراحی یک رودخانه در کنار آبگرم مرتفع با دیوار سنگی، باعث شده تا محیط اطراف این استخرها شبیه به طبیعت باشد.

modern swimming pool design

بازسازی استخرهای قدیمی

شاید با خودتان فکر کنید که چطور بازسازی استخر می تواند به عنوان یکی از ایده های طراحی استخر مدرن باشد، اما لازم به ذکر است بازسازی تجهیزات مختلف استخر یا سازه استخر، می تواند استخر قدیمی شما را به یک استخر مدرن تبدیل کند.

طراحی استخر مدرن

جمع بندی

در این مقاله با ایده هایی برای طراحی استخر مدرن آشنا شدیم. شما نیز می توانید با توجه به سلیقه خودتان و کاربردی که استخر تان خواهد داشت اقدام به انتخاب طرح مناسب برای ساخت استخر کنید. برای استفاده از خدمات ساخت استخر می توانید با کارشناسان آچارسی در تماس باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *