آماده سازی استخر برای زمستان
محتوای این مطلب

با توجه به سرد شدن هوا، بسیاری از استخرهای روباز، دیگر قابل استفاده نخواهند بود؛ به همین علت نگهداری از استخرها، خصوصا استخر های روباز، از اهمیت بالایی برخوردار است. آماده سازی استخر برای زمستان، یکی از مهمترین اقدام ها جهت افزایش طول عمر استخر، کاهش هزینه های احتمالی هنگام باز کردن استخرها، و همچنین جلوگیری از بروز آسیب های جدی می باشد. زمان مناسب بستن استخرها به موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد؛ به طور کلی، اگر دمای منطقه شما کمتر از 65 درجه فارنهایت شد، باید اقدام به بستن استخر خود کنید. در این مطلب سعی کرده ایم تا نکاتی را جهت اهمیت آماده سازی استخر برای زمستان، و چگونگی محافظت از آنها شرح دهیم. در ادامه، مراحل بستن استخر و روش آماده سازی استخر برای زمستان را شرح خواهیم داد.

قدم1: تخلیه آب استخر

قدم اول آماده سازی استخر برای زمستان، تخلیه آب استخر می باشد. قبل از اینکه آب استخر یخ بزند، بهتر است آن را تخلیه کنید. حال سوالی که پیش می آید این است که: آیا خالی کردن کامل آب استخر، به دیواره های آن آسیب میرساند یا خیر؟ به صورت معمول، اولین راه حلی که در آماده سازی استخر برای زمستان به ذهن میرسد، ممکن است تخلیه کامل آب استخر باشد؛ اما خالی کردن کامل آب استخر، باعث منبسط شدن آب درون خاک شده، و به دیواره ها و کف استخر فشار وارد خواهد شد.

راهنمایی: اگر در جایی زندگی می کنید که دمای هوا خیلی سرد نمی شود، اجازه دهید آب استخر پر بماند؛ در غیر اینصورت، بهتر است سطح آب استخر 10 الی 15 سانتی متر پایین تر از کف اسکیمر باشد.

آماده سازی استخر برای فصل زمستان

قدم 2: چک کردن فیلترها

هنگامی که تصمیم به آماده کردن استخر خود برای زمستان گرفتید، چک کردن فیلترها را فراموش نکنید؛ چرا که اگر قصد عوض کردن فیلترهای استخر خود را دارید، بهترین زمان می باشد. نگهداری درست، و تمیز کردن فیلتر استخر، باعث شده هنگام شروع فصل شنا، با مشکلات احتمالی روبرو نشوید.

قدم 3: تمیز کردن استخر، از مراحل آماده سازی استخر برای زمستان

برداشتن برگ ها و لجن ها، از دیگر مراحل آماده سازی استخر برای زمستان می باشد؛ چرا که توجه به تمیز بودن استخر، باعث ایجاد تعادل در سطح شیمی آب، جلوگیری از رشد کپک و جلبک شده، همچنین با شروع فصل تابستان، به زمان و هزینه زیاد جهت تمیز کردن استخر، احتیاج نخواهید داشت. برای تمیز کردن استخر، می توانید از جارو های مخصوص یا ربات های تمیز کننده استخر استفاده کنید.

اقدامات نگهداری از استخر در زمستان

قدم 4: تخلیه لوله ها با فشار هوا

برای جلوگیری از یخ زدن یا ترک برداشتن تجهیزات و لوله ها، انجام این مرحله ضروری است. آب داخل پمپ ها، هیترها و فیلترها را کاملا خالی کنید؛ همچنین برای اطمینان از خالی شدن کامل آب درون لوله ها، می توانید پمپ را به سمت بالا خم کرده، تا آب اضافی آن خالی شود. انجام این مرحله از آماده سازی استخر برای زمستان، به سلامت کلی استخر کمک شایانی خواهد کرد. از نکات دیگری که میتوان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

  • استفاده از یک سنسور دما، برای آگاهی از کاهش دما
  • چک کردن آب و هوا، برای اطلاع از زمان انجماد بعدی
  • بررسی آب داخل استخر
  • کمک گرفتن از متخصصان آچارسی برای سرویس و نگهداری استخر

قدم 5: پوشاندن استخر

پوشش استخر در ماه های زمستان، برای جلوگیری از ریزش برگ، گرد و خاک، حیوانات و سایر آلاینده ها به داخل استخر مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که از پوشش استخر استفاده می کنید، ترکیب شیمیایی استخر شما نیز پایدار تر است. در هنگام استفاده از روکش استخر، باید حواستان باشد که کل استخر به خوبی پوشانده شود.

چگونه استخر را برای زمستان آماده کنیم

قدم 6: بررسی سطح شیمیایی آب

در زمانی که استخر به صورت کامل تخلیه نشده است، متعادل بودن آب، مانع از ایجاد جلبک و باکتری شده، و روند باز کردن استخر در فصل شنا را برای شما راحت تر خواهد کرد. هنگام بررسی سطح شیمیایی آب، در حین آماده سازی استخر برای زمستان، به این چند نکته توجه کنید:

  • هرگز مواد شیمیایی را برای استفاده مجدد در سال آینده، ذخیره نکنید؛ چرا که قدرت تمیز کنندگی خود را از دست خواهند داد.
  • زمانی که از استخر استفاده نمی کنید هم باید سطح شیمیایی آب را هر دو ماه یکبار بررسی کنید.
  • نامتعادل بودن سطح شیمیایی آب، باعث رشد جلبک و باکتری ها میشود.

قدم 7: تمیز کردن و جمع آوری تجهیزات استخر

در این مرحله از آماده سازی استخر برای زمستان، باید تمام لوازم جانبی استخر را در دمای اتاق قرار دهید، تا از وقوع اتفاقات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. بررسی مداوم و منظم تجهیزات استخر، باعث شده که تجهیزات به خوبی کار کرده، و در بودجه شما صرفه جویی می شود.

  • فیلتر و پمپ استخر خود را به صورت دوره ای تعویض کنید، تا از خوب کار کردن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت عدم اطلاع از روش های نگهداری استخر، می توانید از پیمانکاران ساخت استخر، راهنمایی بگیرید.

اماده کردن استخر برای زمستان

 

در آماده سازی استخر برای زمستان، دو نوع روش وجود دارد:

  • آماده سازی استخر برای فصل زمستان فعال
  • آماده سازی استخر برای زمستان غیر فعال

زمستان فعال، به آب و هوایی می گویند که درجه حرارت در طول زمستان، از 5 درجه سانتیگراد بیشتر است؛ یعنی جاهایی که یخ زدن آب بعید است، در این مواقع، بهتر است استخر خود را پر نگه داشته، و سیستم فیلتراسیون را هر روز به مدت دو ساعت خاموش کنید. هنگامی که دمای هوا از 5 درجه سانتیگراد کمتر باشد، یعنی احتمال یخ زدگی بالاست، و باید آماده سازی استخر برای فصل زمستان غیر فعال را در نظر بگیرید. در این روش، باید استخر خود را تا حدی تخلیه کرده و آن را بپوشانید.

کلام آخر

مراحل آماده سازی استخر برای زمستان را دنبال کنید، تا بتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. توجه به نکات، و چگونگی آماده سازی استخر برای زمستان، مسئله ای است که نباید آن را نادیده بگیرید. در حالت کلی نگهداری و سرویس استخر در هر فصلی ضروری است، چرا که باعث افزایش طول عمر استخر شما خواهد شد. برای طراحی و ساخت، و همچنین نگهداری از استخر، بهتر است که از پیمانکاران مجرب اچارسی کمک گرفته؛ تیم آچارسی با سال ها تجربه در طراحی و ساخت استخر در کوهسار یا سایر شهرها، آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *