ربات های تمیز گننده استخر
محتوای این مطلب

بهترین تمیز کننده استخر که می توانید تهیه کنید، ربات های تمیز کننده استخر هستند. البته شما نمی توانید بدون استفاده از سیستم تصفیه تنها با یک ربات تمیز کننده استخر (جاروبرقی استخر) فعالیت های نظافتی را انجام دهید. شما می توانید انواع ربات های تمیز کننده استخر را در بازار یافت کنید که هر کدام از آنها نسبت به قیمتی که دارند، ویژگی های خاصی را در ساختار خود جای داده اند.

آچارسی سازنده استخر

اما قبل از خرید ربات های تمیز کننده استخر ممکن است برای بسیاری از افراد سوالاتی در این زمینه به وجود بیاید. مانند :

  • چگونه بهترین تمیز کننده رباتیک استخر را پیدا کنیم ؟
  • ربات تمیز کننده استخر باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟
  • مواردی که قبل از خرید تمیز کننده های رباتیک باید بدانید چیست؟

در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد تا اطلاعات دقیقی در مورد تمیز کننده های رباتیک به شما ارائه کنیم. قبل از آن اگر قصد ساخت استخر را دارید، پیشنهاد می کنیم که این صفحه از سایت را مطالعه کنید.

بهترین ربات تمیز کننده استخر زیرزمینی

Dolphin Nautilus CC Plus Robotic Pool Cleaner یک گزینه ایده عال برای استخر هایی تا ارتفاع 50 فوت می باشد. این ربات تمیز کننده استخر می تواند در 2 ساعت بزرگترین استخر ها را هم نظافت کند و شامل اسکراب های دوگانه به همراه یک برنامه داخلی با 3 تنظیمات است. این دستگاه یکی از بهترین ربات های تمیز کننده استخر به شمار می رود که دارای ویژگی های بسیار جالبی است. این ربات به جای حرکت تصادفی در تمام بخش های استخر، ابتدا محیط را اسکن کرده و مسیر دقیق کف استخر و دیواره های آن را شناسایی کند.

ربات های تمیز کننده استخر

دلفین ناتیلوس دارای برس های 2 تایی می باشد که اصطکاک بیشتری برای جمع آوری زباله های بزرگ و کوچک فراهم می کند. در استخرهایی که با حداکثر طول 50 فوت بهترین عملکرد را دارد و بند آن دارای فناوری چرخشی است که از گره خوردن نیز جلوگیری شود. حذف، خالی کردن، شستشو و جایگذاری مجدد فیلتر های این دستگاه نیز به سادگی انجام می گیرد.

جارو برقی استخر

یکی از ضروری ترین وسایل برای نظافت و تمیزی استخر داشتن جارو برقی استخر است، که توانایی پاکیزه سازی بدنه استخر و مواد ته نشین شده را دارد. با داشتن جارو برقی استخر دیگر لازم نیست به دلیل ایجاد جلبک در استخر یا ته نشین شدن مواد آب استخر را خالی کنید و تا حد زیادی در مصرف آب نیز صرفه جویی میکنید. داشتن جارو برقی استخر در کلیه استخر ها چه با وجود مدار تصفیه و چه بدون مدار تصفیه الزامی میباشد.

انواع جارو برقی استخر

از انواع جارو برقی استخر میتوان به جاروی دستی، جاروی نیمه اتوماتیک و جاروی تمام اتوماتیک اشاره کرد که هرکدام از آن ها کارایی منحصر به فردی دارند.

بهترین ربات های تمیز کننده استخرهای روی زمین

Dolphin E10 Automatic Robotic Pool Cleaner for Above Grounds این دستگاه برای تمیز کردن استخر های روی زمین تا ارتفاع 30 فوت طراحی شده است. این ربات تمیز کننده استخر می تواند در کمتر از 2 ساعت، استخر را با کمک فیلتر و شست و شوی داخلی تمیز کند و در تاریخ انتشار این مقاله قیمت این دستگاه حدود 500 دلار است. این پاک کننده رباتیک استخر ظاهر جذابی دارد و علاوه بر آن، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز بهره می برد.  به طور کلی می توان گفت این دستگاه تمام ویژگی های یک تمیز کننده رباتیک استخر را در خود جای داده است.

آشنایی با جاری برقی استخر

همچنین ربات های پاک کننده برند دلفین هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند و میانگین هزینه عملیاتی آنها حدود 0.05 دلار در ساعت محاسبه شده است. یکی از معایب، دسترسی به ربات های تمیز کننده می باشد که در ایران بسیار کم هستند و از محبوبیت کافی برخودارد نشده اند. این دستگاه ها را می توانید از فروشگاه هایی مانند آمازون و … تهیه کنید.

نحوه عملکرد جاروبرقی رباتیک استخر

ربات های تمیز کننده می توانند تمامی زباله ها را با هر اندازه ای از استخر تمیز کنند. این دستگاه ها به صورت مستقل از سیستم تصفیه استخر شما فعالیت می کنند و به صورت مستقیم به برق متصل می شوند. ربات های نظافتچی استخر با ولتاژ بسیار پایینی کار می کنند به همین دلیل هیچ خطر جانی را به وجود نمی آورند. معمولا این ربات ها دارای عایق های دوگانه هستند که خطر برق گرفتگی به کمترین مقدار خود برسد.

نحوه کارکردن ربات تمیز کننده استخر

یک پاک کننده رباتیک استخر در تمام محیط حرکت کرده و با استفاده از برس هایی که بر روی آن تعبیه شده است می تواند همه چیز از جمله لجن و دیگر آلودگی ها را در کف و دیوار های استخر تمیز کند. با اینکه اکثر مدل ها کف و دیوار استخر را تمیز می کنند، برخی دیگر از مدل ها حتی می توانند خط آب اطراف استخر را نیز نظافت کنند. جالب است بدانید که این دستگاه ها دارای کیسه داخلی و یا کارتریج هستند و می توانند زباله ها را در خود جمع کنند.

 برای دریافت خدمات ساخت استخر در کرج و دیگر شهر های ایران می توانید همین حالا با ما در تماس باشید.

این دستگاه ها باعث بهبود گردش آب می شوند و به عنوان فیلتر دوم استخر می توان از آنها استفاده کرد. این دستگاه ها آب را به داخل فیلتر های خود می کشند و آلودگی ها را از داخلی آن تمیز می کنند.

ویژگی های یک تمیز کننده رباتیک استخر

  1. وزن سبک : با اینکه اندازه این دستگاه ها خیلی اهمیت ندارد، اما وزنی که دارند باید به قدری باشد که بتوان به راحتی آنها را داخل استخر گذاشت و یا آنها را از استخر خارج کرد.
  2. لاستیک های عریض و 4 چرخ متحرک : داشتن لاستیک های عریض و 4 چرخ متحرک باعث می شود، ربات های تمیز کننده استخر بتوانند به راحتی در استخر حرکت کنند.
  3. طناب گردان : با توجه به اینکه ربات ها در تمام استخر می چرخند و حتی از پله ها نیز بالا می روند احتمال گره خوردن آنها بسیار زیاد است، به همین دلیل داشتن طناب گردان لازم می باشد.
  4. برس با کیفیت : از بین بردن آلودگی ها استخر کار ساده ای نیست و ربات ها این کار را با استفاده از برس انجام می دهند. بنابراین داشتن یک برس با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
  5. تایمر قابل برنامه ریزی : استفاده از تایمر و روش های برنامه ریزی می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند (هدفی که ربات های تمیز کننده برای آن ساخته شده اند)
  6. توانایی صعود : در حالت ایده عال شما باید یک ربات در اختیار داشته باشد که علاوه بر کف بتواند به راحتی دیوار ها و پله های استخر را نیز نظافت کند. بهترین ربات های تمیز کننده استخر معمولا می توانند این کار ها را انجام دهند.
  7. تنظیمات کارآمد : ربات های تمیز کننده باید دارای تنظیمات ایده عالی برای تمیز کردن بخش های مختلف استخر داشته باشند.
  8. دوام : با توجه به اینکه هزینه خرید این ربات ها کم نیست، باید از گزینه هایی استفاده کنید که طول عمر بالایی داشته باشند.
  9. مصرف انرژی : معمولا اندازه دستگاه تایید کننده است اما مصرف ربات ها باید بین 200 تا 1000 وات در ساعت باشد.

نحوه استفاده از جاروبرقی رباتیک استخر

جاروبرقی رباتیک استخر

بعد از اینکه دستگاه را مونتاژ کردید آن را به پریز وصل کرده و تنظیمات مورد نیاز خود را بر روی دستگاه اعمال کنید. گزینه های نظافتی در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد که می توانید بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنید. جاروبرقی رباتیک استخر را به میانه های استخر بیاورید و آن را در آب رها کنید و بگذارید تا کف استخر برود و شروع به تمیز کردن کند.

مهم : قبل از اینکه دستگاه به صورت کامل در آب نرفته آن را روشن نکنید و در هنگام خروج نیز ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس آن را از آن خارج کنید.

بعد از اتمام کار و خارج کردن دستگاه اجازه دهید تا تمام آب موجود در دستگاه خالی شود و سپس ادامه دهید. در نظر داشته باشید که فعالیت های مورد نیاز برای نگهداری از استخر با استفاده از یک ربات به اتمام نمی رسد و شما باید دیگر بخش های استخر را نیز بررسی کنید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *