استخر پیش ساخته چیست
محتوای این مطلب

ساخت استخر در خانه، باغ یا ویلا از جمله عملیات ساختمان سازی پیچیده می باشد که نیازمند حضور افراد متخصص می باشد؛ به همین دلیل بسیاری از مردم از استخرهای پیش ساخته استفاده می کنند تا در مدت زمان کمتری استخر خود را بسازند. ساخت استخر پیش ساخته امروزه توسط شرکت های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شود. این استخرها دارای ابعاد متنوعی هستند و با توجه به قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، محبوبیت بالایی دارند. استخرهای پیش ساخته در مدت زمان کمتری نسبت به سایر استخرها ساخته می شوند و از استحکام و دوام بالایی برخوردارند. استخرهای پیش ساخته مزایا و معایبی دارند که در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد اما به صورت کلی، مزایا استخر پیش ساخته باعث شده تا این استخرها در ساختمان های زیادی مورد استفاده قرار گیرند.

انواع استخر پیش ساخته

این استخرها به دو نوع فایبرگلاس و برزنتی – پی وی سی با فریم فلزی تقسیم می شوند و هر دو این استخرها قابلیت استفاده به صورت توکار و روکار را دارند. در ادامه با مزایا و معایب هر کدام از استخرها آشنا خواهیم شد.

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

این استخرها که در برابر ناملایمات جوی از استحکام بالایی برخوردارند، در ویلا، باغ یا خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. استخرهای فایبرگلاس در اندازه های مختلف ساخته و روانه بازار می شوند و همانطور که از نام آنها پیداست، جنس این استخرها از فایبرگلاس یا رزین می باشد که مواد اولیه آنها در کارخانه تهیه شده و درون قالب هایی ریخته می شود تا بعد از تولید، در محل مورد نظر شما قرار گیرد. این استخرها برای آن دسته از افرادی مناسب است که ملک آنها برای حمل استخر با کامیون یا جرثقیل مناسب باشد. لازم به ذکر است که نصب این استخرها در دو حالت توکار یا روکار انجام می شود که برای حالت اول، باید مراحلی را برای جاسازی استخر طی کنید.

نحوه اجرا استخر پیش ساخته

مزایای استخر فایبرگلاس

مدت زمان نصب و راه اندازی استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با استخرها بتنی کمتر است به صورت تقریبی بین چهار تا هفت روز کاری برای راه اندازی آنها زمان لازم است. جنس استخرهای پیش ساخته به گونه ای است که کمتر دچار رسوب می شوند؛ بنابراین هزینه نگهداری آنها پایین تر است. از دیگر مزایا ساخت استخر پیش ساخته عبارتند از:

  • ساختار بادوام
  • قابلیت نصب پله
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • نصب و راه اندازی سریع و آسان

معایب استخر فایبرگلاس

  • عمق محدود
  • تنوع محدود در اندازه و طراحی
  • ایجاد محدودیت در محل نصب استخر
  • پرهزینه بودن تعمیرات در صورت ایجاد خسارت
  • مشکلات در حمل به دلیل بزرگ بودن سایز استخر

استخر پیش ساخته برزنتی – پی وی سی

استخرهای پیش ساخته برزنتی، دارای یک فریم فلزی از نوع استیل می باشند که به وسیله زبانه هایی که روی آن قرار دارند، به استخر متصل می شود. پایه های استیلی که در استخرهای برزنتی وجود دارد، به منظور جلوگیری از نیروی وارد شده به استخر از طریق آب است که این پایه ها دور تا دور استخر قرار دارند. استخرهای پیش ساخته برزنتی برای کاربری های مختلفی از جمله استخر خانگی، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که به دو صورت توکار و روکار وجود دارند.

نصب استخر پیش ساخته

مزایا استخر پیش ساخته برزنتی – پی وی سی

  • مدت زمان آماده سازی این استخر ها حداکثر 20 روز است
  • پایین بودن قیمت این استخرها در مقایسه با استخر بتنی
  • قابل تعویض بودن استخر ها بعد از ده الی دوازده سال
  • مقاوم بودن استخر در برابر زلزله به دلیل ساختار انعطاف پذیر
  • نگهداری آسان استخر به دلیل سطح صاف آن
  • استفاده کمتر از مواد شیمیایی به دلیل ساختار استخر

معایب استخر پیش ساخته برزنتی – پی وی سی

  • خراب شدن استخر در اثر برخورد با اجسام تیز
  • حساس بودن استخر به مواد شیمیایی مانند کلر
  • تعویض کامل استخر بعد از ده الی دوازده سال

آچارسی مجری تخصصی ساخت استخر در تهران، کرج، هشتگرد، کردان و سایر شهرها، با سال‌ها تجربه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

کاربرد استخرهای پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته به دلیل مزایایی که دارند برای کاربران بسیاری محبوب هستند و امروزه افراد زیادی از استخرهای پیش ساخته در محیط خانه، باغ یا ویلا خود استفاده می کنند. استخرهای پیش ساخته در ابعاد مختلفی وجود دارند که با توجه به متراژ فضا، نوع کاربری آن و سلیقه کارفرمایان، می توانید از ابعاد مختلفی برای ساخت این استخرها استفاده کنید؛ بنابراین استخرهای پیش ساخته کاربردهای متفاوتی دارند که می توانید در مکان های مختلف از آنها استفاده کنید.

کاربرد استخر پیش ساخته

مزایا استخرهای پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته به دلیل آماده بودن، تنها به محلی برای نصب احتیاج دارند، علاوه بر اینها، استخرهای پیش ساخته مزایای دیگری نیز دارند که باعث محبوبیت آنها شده که در ادامه به معرفی مزایای آن خواهیم پرداخت.

تمیزکاری آسان

منافذی که در ساختار استخرهای بتنی وجود دارند، باعث رشد جلبک و باکتری ها در آن شده به همین دلیل کف و دیواره های این استخرها باید دائما مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت نیاز، اقدام به تمیزکاری آن کنید. اما در استخرهای پیش ساخته با توجه به متریالی که برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد، تمیزکاری آنها بسیار راحت‌تر است.

تنوع در طرح

یکی از مزایای استخرهای پیش ساخته، تنوع در طرح بندی آنها می باشد. به طور کلی استخرهای پیش ساخته در اندازه های گوناگون وجود دارند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کارفرمایان با سلایق متفاوت باشند.

قیمت پایین‌تر

یکی دیگر از مزایای ساخت استخرهای پیش ساخته می توان به هزینه پایین‌تر این استخر ها در مقایسه با سایر استخرها اشاره کرد؛ با توجه به اینکه این استخرها نیاز به بتن‌ریزی یا آرماتور بندی ندارند، در نتیجه نیازمند هزینه کمتری هستند.

سازگار با نمک

علاوه بر اینکه فرایند تمیزکاری استخرهای بتنی نیازمند صرف زمان بیشتر است، این استخرها با نمک موجود در آب سازگاری ندارند. علت این امر این است که ساختار استخرهای بتنی به گونه ای است که در برابر نمک موجود در آب حساسیت داشته تا جایی که می تواند منجر به ایجاد آسیب در دیواره های استخر شود. از آنجایی که استخرهای پیش ساخته از رزین ساخته شده اند به همین دلیل در برابر نمک مقاوم بوده و دچار آسیب نمی شوند.

نحوه ساخت استخر پیش ساخته روکار

برای نصب استخرهای روکار، نیازمند اجرای عملیات خاص و پیچیده ای نیستید و تنها باید ابعاد محل مورد نظر را اندازه گیری کرده و بعد اقدام به خرید استخر طبق متراژ فضای خود کنید. در نهایت شرکت مربوطه، اقدام به نصب استخر برای شما خواهد کرد.

قیمت ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

نحوه اجرا استخر پیش ساخته توکار

برخلاف استخرهای روکار، این استخرها نیازمند گودبرداری و اجرای عملیات پیچیده ساختمانی هستند. بعد از اینکه طرح و ابعاد مورد نظر خود را انتخاب کردید، شرکت سازنده، سفارش شما را ساخته و پیمانکاران ساخت استخر برای آماده سازی محل مورد نظر، به مکان مورد نظر اعزام می شوند. گودبرداری، پر کردن فضای اطراف استخر با ماسه بادی، اجرای تاسیسات استخر و در نهایت پیاده سازی زیبا سازی ها از جمله کارهایی است که در اجرای استخرهای پیش ساخته توکار انجام می شود. اگر می خواهید برای استخر خود تجهیزات دیگری نیز در نظر بگیرید، اینکار را می توانید بعد از اجرای کامل استخر انجام دهید.

تفاوت استخر پیش ساخته با استخر بادی

یکی از بهترین انتخاب ها که می تواند انتخاب خوب برای ساخت استخر و جایگزین مناسبی برای استخرهای فلزی یا بتنی باشد، استخرهای پیش ساخته است. ممکن است شما استخرهای پیش ساخته را با استخرهای بادی اشتباه بگیرید؛ به همین دلیل در ادامه با تفاوت های استخرهای پیش ساخته با استخرهای بادی آشنا خواهیم شد:

  • جنس بدنه استخر پیش ساخته مقاوم تر از استخرهای بادی است.
  • استخرهای پیش ساخته در مقایسه با استخرهای بادی عمق بیشتری دارند.
  • استخرهای بادی به وسیله پمپ، باد می شوند اما استخرهای پیش ساخته به وسیله میله هایی که در اطراف و لبه های آن وجود دارند نصب می شوند.

قیمت ساخت استخر پیش ساخته

هزینه ساخت استخر پیش ساخته در مقایسه با سایر استخرها به مراتب کمتر است اما اگر از همین استخر در حالت توکار استفاده کنید، نیازمند صرف هزینه بیشتری می‌باشید؛ همچنین در میان انواع استخرهای پیش ساخته، استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس جزء ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین استخرها می باشند. در نتیجه، هزینه ساخت استخر پیش ساخته با توجه به ابعاد، توکار یا روکار بودن آن متفاوت است.

جمع بندی

یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت استخر، استفاده از استخرهای پیش ساخته می باشد که با توجه به جنس و دوام بالایی که دارند، جزء بهترین انتخاب ها می باشند. هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با استخرهای پیش ساخته بود تا با آگاهی از مزایا و معایب آن، بهترین گزینه را برای ساخت استخر در نظر بگیرید. برای آشنایی بیشتر با خدمات آچارسی، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *