خنک کردن آب استخر
محتوای این مطلب

شنا کردن و غوطه ور شدن در استخرهای شنا، یکی از لذت بخش ترین کارها در روزهای گرم تابستان می باشد. امروزه تکنیک های مختلفی برای سرد کردن آب استخر وجود دارد که می توانید در مدت زمان کوتاهی آب استخر را خنک کنید اما اگر در نگهداری استخر و تجهیزات آن دقت لازم را نداشته باشید، استخر شما به یک حمام آب گرم تبدیل خواهد شد که استفاده از آن برای شما لذت بخش نخواهد بود. برای خنک کردن آب استخر روش های متفاوتی وجود دارند که بعضی از این روش ها نیازمند تجهیزات می باشند و برخی دیگر به روش های ساده تری نیاز دارند. در این مقاله روش های مختلف خنک کردن آب استخر را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه آب استخر را خنک نگه داریم؟

با توجه به اینکه دمای آب استخر در طول تابستان افزایش می یابد، بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای خنک نگه داشتن اب استخر می باشند. در مقاله های قبلی با روش های گرم کردن آب استخر آشنا شدیم و دریافتیم که برای افزایش دمای آب استخر نیازمند زمان کافی هستیم؛ در نتیجه خنک کردن آب استخر نیز به زمان احتیاج دارد و این زمان با توجه به حجم آب استخر شما می تواند متفاوت باشد. به طور کلی اگر دنبال پاسخی برای سوال، چگونه آب را سرد کنیم؟ هستید، پاسخ این سوال در پایین آمده.

در جریان بودن آب

یکی از راه هایی که می تواند به خنک کردن آب استخر شما کمک کند، استفاده از فواره یا آبنما می باشد که علاوه بر ایجاد محیطی زیبا، باعث خنک شدن آب استخر شما خواهد شد. نصب آبنما یا فواره، آب استخر شما را حرکت می دهد و همين امر موجب تبخیر آب خواهد شد؛ با تبخیر شدن آب استخر و تبدیل آن به گاز، گرما آن از بین خواهد رفت و دیگر نیازی به نصب تجهیزات برای خنک کردن آب استخر ندارید. سعی کنید فواره ها را در طول روز خاموش کنید و در عصر یا شب روشن نمایید تا به گردش هوای خنک در آب استخر شما کمک کند. از جمله معایب نصب فواره ها، گران بودن و زمانبر بودن نصب آنها می باشد که اگر تصمیم به ساخت استخر دارید، میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

چگونه اب را خنک نگه داریم

استفاده از پوشش استخر

استفاده از پوشش استخر می تواند یکی از راه های خنک کردن آب استخر باشد. این روش باعث کم شدن درجه حرارت آب نمی شود بلکه از گرم شدن آن جلوگیری خواهد کرد. برای پوشاندن سطح استخر می تواند از روکش های مخصوص استفاده کنید که در سایز های مختلف وجود دارند و استفاده از آنها بسیار راحت است.

خنک کردن آب استخر با تخلیه آن

تخلیه کردن آب استخر، یکی از روش های آسان برای خنک نگه داشتن آب استخر می باشد. تخلیه کردن مقداری از آب استخر و جایگزین آن با آب سرد، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش دمای استخر باشد اما قبل از اقدام به این کار، باید نکات ذیل را رعایت کنید:

  • متعادل کردن مواد شیمیایی موجود در استخر، از جمله گزینه هایی است که بعد از خالی کردن آب استخر باید کنترل شود.
  • برای جایگزین کردن آب خنک، باید به این موضوع توجه کنید که دمای آب منبع شما باید کمتر از دمای آب استخر باشد تا به خنک شدن آن کمک کند.

نصب سایبان برای استخر

در فصل تابستان، نور شدید خورشید باعث شده تا آب استخر شما گرم شود؛ به همین دلیل یکی از کاربردهای سایبان استخر، کمک به خنک شدن آب استخر و ایجاد فضایی برای ریلکس کردن می باشد. ساخت آلاچیق، محفظه ها و بادبان های سایه دار از جمله گزینه هایی است که می توانید خنک نگه داشتن استخر خود استفاده کنید. در این روش برای جذاب تر شدن ظاهر استخر، می توانید از راهنمایی های یک متخصص کمک بگیرید.

چگونه دمای استخر را کم کنیم

تجهیزات هواده استخر

این سیستم ها که به استخر شما متصل می باشند، با برگرداندن آب به داخل استخر، به خنک شدن آب استخر کمک خواهند کرد. برای روشن کردن تجهیزات هواده به سوپاپ خاصی نیاز ندارید و وجود برچسب روی دریچه های استخر، به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید هر شیر چه چیزی را کنترل می کند. اگر می خواهید از این تجهیزات استفاده کنید، باید به این نکته توجه کرد که دستگاه های هواده استخر نیز بهتر است در شب مورد استفاده قرار گیرند؛ همچنین تجهیزات هواده استخر در مناطق خشک بهتر از مناطق مرطوب کار می کنند و بهتر است برای استفاده از آنها با یک کارشناس ساخت استخر مشورت کنید.

استفاده از پنل های خورشیدی

شاید برایتان سوال باشد که با استفاده از پنل های خورشیدی چگونه آب را سرد کنیم؟ فرایند انجام این کار همانند گرم شدن آب استخر به وسیله این پنل ها می باشد. با توجه به اینکه سقف خانه شما در شب سردتر است، آب استخر را به کمک پمپ از پنل ها عبور دهید، این کار باعث شده آب در معرض هوای سرد قرار بگیرد و زودتر خنک شود.

خنک کردن آب استخر به کمک فیلتر استخر

یکی از راه های کاهش دمای آب استخر که مقرون به صرفه می باشد، نصب فیلتر استخر می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید فیلتر استخر را در روز شب کنید، چرا که خنک بودن هوا در شب، باعث می شود دمای آب استخر شما چند درجه کاهش پیدا کند.

کاهش دمای استخر

خلوت کردن فضای اطراف استخر

یکی از راه هایی که می تواند به خنک شدن آب استخر شما کمک کند، وزش باد است؛ به همین علت اگر اطراف استخر شما به وسیله گیاهان و درختان زیادی احاطه شده است، بهتر است با تمیز کردن درختان و برگ های اضافه آن، به خنک کردن آب استخر خود کمک کنید. بنابراین یکی از راه هایی که منجر به خنک شدن آب استخر شما می شود این است که هر گونه مانعی که باعث عدم رسیدن هوا به استخر تان می شود را از بین ببرید.

کاهش دمای آب استخر با یخ

چگونه آب را سرد کنیم؟ یکی دیگر از ایده هایی که می تواند جالب و غیر ممکن به نظر برسد، خنک کردن استخر با یخ است. اما استفاده از یخ برای کاهش دمای استخر می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که از جمله آنها عبارتند از:

  • با توجه به ابعاد استخر شما، برای خنک کردن آن شما نیازمند تهیه مقدار زیادی یخ هستید که می تواند برای شما هزینه بر باشد.
  • استفاده از یخ برای خنک کردن آب استخر، منجر به سریع یخ شدن استخر شما خواهد شد اما با ذوب شدن یخ ها، استخر شما مجددا گرم خواهد شد.

روش های خنک کردن آب استخر

کاهش دما آب با استفاده از خنک کننده های استخری

استفاده از چیلر یا کولر، یکی دیگر از گزینه هایی است که منجر به خنک شدن استخر شما خواهد شد. در این روش آب از طریق کولر های استخر جریان یافته و از هوای سردی که توسط فن های کولر ایجاد می شود، وارد استخر خواهد شد. از جمله مزایای استفاده از این روش، کنترل دما در این سیستم ها می باشد. چیلرهای استخر از جمله تجهیزاتی است که برای خنک کردن استخر شما مناسب هستند و در کمترین زمان ممکن قابل نصب می باشند.

جمع بندی

همانطور که ذکر کردیم، راه های متفاوتی برای خنک کردن آب استخر وجود دارند که شما می توانید با توجه به بودجه و فضایی که در اختیار دارید، از روش های متفاوت استفاده کنید. ترکیب کردن روش های بالا نیز می تواند به خنک شدن استخر شما کمک کند. برای استفاده از خدمات ساخت استخر آچارسی و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، کافی است با پشتیبانان ما در تماس باشید. معمولا سوال چگونه آب استخر را سرد کنیم؟ در فصل تابستان برای افرادی که در ویلای خود استخر دارند به وجود می آید. در این مطلب به صورت کامل به روش های سرد کردن استخر پرداختیم. سوالی در مورد مطلب چگونه آب استخر را سرد کنیم، داشتید، می توانید در بخش کامنت های زیر پست با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چگونه آب استخر را سرد کنیم؟

روش های مختلفی برای سرد کردن آب استخر وجود دارد که در اینجا برخی از محبوبترین آنها از جمله:

  1. به گردش درآوردن آب استخر
  2. استفاده از پوشش استخر
  3. تخلیه آب استخر
  4. نصب سایبان استخر
  5. استفاده از تجهیزات هواده استخر
  6. استفاده از پنل خورشیدی
  7. خنک کردن آب استخر به کمک فیلتر استخر
  8. کاهش دمای آب استخر با یخ
  9. خلوت کردن اطراف استخر
  10. کاهش دمای آب با استفاده از خنک کننده های استخری

چرا باید آب استخر را سرد کنیم؟

در فصل تابستان، یکی از بهترین تفریحات برای آخر هفته می تواند استفاده از استخر ویلایی و یا استخر باغ باشد. اما در صورتی که آب استخر دمای بالایی داشته باشد، احتمالا آب تنی ممکن نیست یا کلافه کننده خواهد بود. به همین دلیل در اینجا برخی از روش های خنک کردن آب استخر را برای شما آورده این که می توانید از آن برای کاهش دمای آب استخر استفاده کنید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *