بهترین زمان برای شروع ساخت استخر
محتوای این مطلب

چه زمانی از سال برای شروع ساخت استخر جدید بهتر است؟

 ساخت استخر برای فرار از گرما و لذت بردن از شنا در زیر نور آفتاب، یکی از پروژه هایی است که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما یکی از سوالات رایجی که برای عده ای از مردم پیش می آید، این است که چه زمانی برای ساخت استخرها مناسب است. اگر برای ساخت استخر بودجه کافی ندارید، عجله برای ساخت استخر می تواند به ضرر شما تمام شود چرا که یک پروژه ناتمام بر روی دستان شما خواهد گذاشت. عده ای تصور می کنند که در تمامی فصل های سال می توانند اقدام به ساخت استخر کنند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان برای شروع ساخت استخر چه فصلی از سال است.

ساخت استخر در فصل بهار

بهترین زمان برای ساخت و طراحی استخر، فصل زمستان است، زیرا می توانید استخر خود را برای استفاده در تابستان آماده کنید. تنها مسئله ای که ساخت استخرها در فصل بهار دارند این است که به دلیل زیاد بودن ساخت و ساز ها در این فصل، ممکن است زمان شلوغی برای پیمانکاران ساخت استخر باشد؛ این بدان معنا است که برای رزرو با یک سازنده استخر قابل اعتماد مشکل خواهید داشت و ممکن است برای ساخت استخر نیازمند صرف هزینه بیشتری باشید.

یکی دیگر از نکات منفی در ساخت استخر در بهار، آب و هوای غیر قابل پیش بینی است، چرا که اگر یک بارندگی شدید اتفاق بیفتد، می تواند بر سازه استخر شما تاثیر گذارد.

ساخت استخر در فصل تابستان

شاید فکر کنید که تابستان زمانی است که باید از استخر خود استفاده کنید نه اینکه به تماشای نصب آن بپردازید، اما ساخت استخر در تابستان مزایایی دارد که به آن می پردازیم. در فصل تابستان، زمینی که استخر قرار است روی آن ساخته شود خشک تر است و این امر فرایند ایجاد استخر را برای پیمانکاران ساخت استخر آسان تر می کند؛ همچنین با توجه به اینکه از نظر عده ای تابستان بهترین زمان برای شروع ساخت استخر نیست، می توانید با پیمانکاران ساخت استخر معامله بهتری داشته باشید و نصب استخر شما سریع تر تمام شود.

فصل مناسب برای ساخت استخر

معایب ساخت استخر در تابستان این است که با توجه به زمان شروع ساخت استخر، ممکن است استخر شما در پاییز تمام شود و به دلیل سردی هوا، ممکن است دیگر نتوانید از استخر خود استفاده کنید؛ همچنین با توجه به گرمای هوا، تابستان می تواند بهترین زمان برای شروع ساخت استخر نباشد، چرا که گرما و رطوبت بالا می تواند باعث اذیت شدن پیمانکاران شود. با این حال افراد زیادی وجود دارند که ساخت و ساز استخر را به تابستان موکول می کنند.

ساخت استخر در فصل پاییز

نصب استخر در پاییز نیز مانند تابستان است، از این نظر که تا چند ماه نمی توانید از استخر خود استفاده کنید. اما پاییز می تواند زمان مناسب برای ساخت استخر باشد، چرا که آفتاب کمتری وجود خواهد داشت که این امر برای سازندگان ساخت استخر مناسب خواهد بود. عده ای معتقدند فصل پاییز بهترین زمان برای شروع ساخت استخر است و پیمانکاران بیشتر این فصل را ترجیح می دهند؛ همچنین پیمانکاران زمان بیشتری برای طراحی استخر ایده آل شما خواهند داشت.

ساخت استخر در پاییز با سرعت خوبی انجام خواهد گرفت و آب و هوا، کار پیمانکاران را مختل نخواهد کرد؛ همچنین برای محوطه سازی استخر، زمان کافی دارید زیرا با ساخت استخر در پاییز، حیاط شما قبل از زمستان تثبیت می شود و شما می توانید در فصل بهار از محوطه اطراف استخر خود لذت ببرید؛ همچنین در فصل پاییز معامله بهتری با سازندگان ساخت استخر خواهید داشت و می توانید بودجه خود را پس انداز کنید.

ساخت استخر در فصل زمستان

اگر نگران هزینه ساخت استخر هستید، ساخت استخر در فصل زمستان، می تواند در کاهش هزینه ها به شما کمک کند؛ همچنین اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، می توانید از استخر خود در فصل بهار استفاده کنید. تنها نکته ای که ساخت استخر در زمستان دارد، این است که ساخت استخر در فصل زمستان می تواند خطراتی داشته باشد. هر گونه بارش برف، می تواند به طور قابل توجهی ساخت را به تاخیر بیندازد.

زمان مناسب برای ساخت استخر

مزایا ساخت استخر در فصل زمستان

تنها مزیت ساخت استخر در فصل زمستان این است که می توانید انعطاف بیشتری در برنامه ریزی خود داشته باشید؛ بدین صورت که آماده شدن استخر در فصل زمستان باعث می شود که در بهار به محوطه سازی استخر و سایر آماده سازی های استخر بپردازید.

بیشتر بخوانید: آماده سازی استخر برای زمستان

معایب ساخت استخر در زمستان

معایب ساخت استخر در فصل زمستان این است که باعث انجماد مصالح خواهد شد و برای پخت بتن نیز به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

جمع بندی

همانطور که بیان کردیم، ساخت استخر در فصول مختلف سال ایرادی ندارد، چرا که هر فصل معایب و مزایای خاص خودش را داشته که می توانید با توجه به برنامه ریزی که دارید، یکی از فصل ها را برای ساخت استخر انتخاب کنید. برای تصمیم گیری، بهتر است ابتدا وضعیت مالی و زمانی که برای ساخت استخر در نظر دارید که در نظر بگیرید؛ بدین معنی که اگر بودجه کمی دارید، می توانید منتظر بمانید و در فصل های پاییز یا زمستان به ساخت استخر بپردازید. اما اگر برای ساخت استخر عجله دارید، می توانید هر چه زودتر اقدام به ساخت استخر کنید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *