ایمن سازی استخر خانگی
محتوای این مطلب

یکی از مواردی که بعد از ساخت استخرها باید مورد توجه قرار گیرد، ایمن سازی استخر می باشد. نصب تجهیزات ایمنی برای استخرها مانند قرار دادن موانع فیزیکی یا سیستم های هشدار دهنده، مانع از دسترسی به استخر بدون نظارت شما می شود. ایمن سازی استخرهای خانگی یکی از مواردی است که همیشه به آن کم توجهی می شود. با توجه به اینکه بیشتر مردم به ساخت استخر در باغ یا ویلا خود تمایل دارند، به همین دلیل رعایت کردن نکات ایمنی و ایمن سازی استخر خانگی بعد از طراحی و اجرا استخر، جزء یکی از اقدامات ضروری است. با توجه به اینکه سالانه افراد زیادی در اثر خفگی در استخرها جان خود را از دست می دهند، به همین دلیل ایمن سازی استخرها می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. اگر شما هم استخر خانگی دارید، می توانید برای ایمن نگه داشتن کودکان و محوطه استخر، اقدام به نصب تجهیزاتی اطراف استخر کنید.

اصول ایمن سازی استخر

همانطور که اشاره شد، ایمن سازی استخر یکی از کارهایی است که می تواند از بروز مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری کند. ایمن سازی استخرها مزایای بسیاری دارد؛ از جمله اینکه احتمال رخ دادن اتفاق های ناخوشایند را به حداقل میرساند. برای ایمن کردن استخرها و نصب تجهیزات لازم، باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه با انواع روش هایی که در ایمن کردن استخر خانگی شما موثر می باشد آشنا خواهیم شد.

زنگ هشدار یا آژیر خطر برای ایمن سازی استخر

بعد از ساخت و طراحی استخر خانگی، مهمترین مسئله ایمن سازی آن می باشد. در بسیاری از کشورها نصب تجهیزات جهت ایمن سازی استخر خانگی، یکی از کارهای جداناپذیر هنگام ساخت استخر می باشد. زنگ هشدار برای زمانی کاربرد دارد که فضای اطراف استخر باز است؛ همچنین وقتی برای ایمن سازی استخر خود از آژیر خطر استفاده می کنید، نباید نصب نرده های استخر را فراموش کنید.

لایه‌های محافظتی در ایمن سازی استخر خانگی

یکی از بهترین راه ها برای ایمن سازی استخر خانگی، داشتن چندین لایه محافظتی می باشد. در این روش از نرده ها، دروازه ها و همچنین سیستم های هشدار دهنده در صورت اختیار استفاده میشود. اگر شما در محوطه باغ یا ویلا خود استخر دارید، برای محافظت از کودکان خود، بهتر است اقدام به نصب لایه های محافظتی کنید؛ نصب این لایه ها به این صورت می باشد که می توانید تمامی راه هایی که به استخر منتهی می شوند را با نصب تجهیزات لازم محفوظ کنید.

لایه های محافظتی در ایمن سازی استخر

استفاده از طلق‌های شیشه ای برای ایمن سازی

یکی دیگر از روش های ایمن سازی استخر خانگی، استفاده از طلق های شیشه ای به جای خود شیشه می باشد. طلق های شیشه ای در ظاهر مانند شیشه می باشند که می توانید برای در امان نگه داشتن کودکان از آنها استفاده کنید.

اصول ایمن سازی استخر

استفاده از طلق های شیشه ای در مقایسه با شیشه، مزیت های بسیاری دارد که از جمله آنها عبارتند از:

  • ایمنی بیشتر: خطرات ناشی از شکسته شدن شیشه هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله انکار ناپذیر بوده و به همین دلیل است که استفاده از طلق های شیشه ای می توانند جایگزین خوبی برای شیشه باشند. استفاده از طلق ضمن اینکه امنیت را بالا می برد، باعث کاهش خسارات مالی خواهد شد.
  • استحکام و مقاومت بیشتر: شیشه معمولا با وارد شدن ضربه ای نه چندان شدید ترک خواهد خورد اما طلق ها در مقایسه با شیشه از استحکام بالاتری برخوردارند. زمانی که ضربه بسیار شدیدی به طلق وارد شود، موج ضربه در سطح طلق پخش خواهد شد اما در شیشه به دلیل عدم وجود خاصیت انعطافی، ضربه های هر چند کوچک نیز باعث ترک آن می شوند.
  • حمل و نقل آسان تر: یکی دیگر از مزایا استفاده از طلق به جای شیشه، حمل و نقل آسان آن می باشد. اصولا جا به جایی شیشه به دقت بالایی احتیاج دارد ولی جا به جایی طلق ها ریسک زیادی ندارد.

استفاده از تور برای ایمن سازی استخر خانگی

استفاده از شبکه های توری برای ایمن سازی استخرها بدین صورت است که این تورها کل استخر را پوشش داده تا از افتادن افراد در آن جلوگیری شود. نصب توری ها در استخر معمولا به کمک متخصصان انجام میگیرد. عدم رعایت اصول و استاندارد ها برای نصب توری ها می تواند باعث اتفاقاتی شود که جبران آنها امکان پذیر نباشد.

ایمنی استخر

اچارسی مجری تخصصی ساخت استخر در کردان، کرج، تهران و سایر مناطق، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

سرمایه گذاری روی تجهیزات ایمنی استخر

در دسترس بودن وسایل نجات، یکی از اقدامات مهمی است که باید در ایمن سازی استخر خانگی به آن توجه کنید؛ همچنین باید طریقه استفاده از آنها را هنگام بروز مشکلات و حوادث بدانید. داشتن وسایل غریق نجات در نزدیکی استخر، یکی از کارهایی است که در ایمن سازی استخر خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاور استخر برای ایمن سازی استخر

پوشاندن استخرها به وسیله کاور های مخصوص از جمله کارهایی است که می توانید برای ایمن نگه داشتن استخر و همچنین تمیز نگه داشتن آن استفاده کنید. روکش های استخر در انواع مختلفی وجود دارند؛ لازم به ذکر است تا زمانی که این کاورها نتوانند وزن یک انسان بزرگسال را تحمل کنند و دارای یک استاندارد اصولی نباشد، نمی توان از آنها استفاده کرد. برای استفاده از کاورهای استخر استانداردی تحت عنوان ASTM وجود دارد که این استاندارد که به انجمن آزمون و مواد آمریکا معروف است، تضمین می کند که این کاورها وزن قابل توجهی را تحمل می کند و از افتادن بچه ها به داخل استخر جلوگیری می کند.

کاور استخر برای ایمن سازی استخر خانگی

استفاده از فناوری برای ایمن سازی استخر خانگی

منظور از استفاده از فناوری برای ایمن سازی استخر خانگی به این معناست که از تکنولوژی هایی در جهت ایمن سازی استخرها استفاده شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت استخرهای هوشمند، فناوری های زیادی برای ایمن سازی استخرها وجود دارد که استفاده از هر کدام می تواند به ایمنی بیشتر استخر شما کمک کند. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از نرده های بلند و خود قفل، می تواند به ایمن سازی استخر خانگی کمک کننده باشد؛ در ادامه با انواع تکنولوژی هایی که می توانید برای ایمن سازی استخر خانگی استفاده کنید آشنا خواهید شد.

  • با استفاده از چراغ های هوشمند در اطراف استخر، می توانید دید و ایمنی بیشتری را فراهم کنید. استفاده از این چراغ ها برای ایمن سازی استخر، نه تنها به دید بهتر کمک می کند، بلکه موجب میشود که فیلم هایی که توسط دوربین های شما ضبط شده اند، واضح تر باشند.
  • استفاده از سنسور ها روی درهای منتهی به استخر، می تواند در ایمن سازی استخر خانگی شما موثر باشد؛ به این صورت که با نصب این حسگرها، هنگام باز شدن دروازه های استخر، به شما هشدار داده می شود.
  • نصب دوربین در محوطه باغ یا ویلا، می تواند به ایمن سازی استخر خانگی شما کمک کند. سعی کنید همیشه یک سیستم برای محافظت از راه دور داشته باشید.
  • استفاده از روکش ها که در انواع مختلفی وجود دارند، می تواند به ایمنی بیشتر استخر شما کمک کند، مخصوصا زمانی که قصد دارید از استخر خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید.

استفاده از توری ها گزینه دیگری برای امنیت و ایمنی استخر است. بیشتر تورها روی آب های آزاد کشیده شده و به لنگرهایی در طرف مقابل متصل می شوند، به طوری که اگر شخصی به طور تصادفی به داخل استخر بیفتد مخصوصاً کودکان خردسال، روی توری فرود می آیند و با خیال راحت از آب دور می شوند. بیشتر تورها حتی می توانند به صورت سفارشی با اندازه استخر خاص شما مطابقت داشته باشند.

ایمن سازی استخرهای خانگی

در مواقع اضطراری، بسیار مهم است که وسایل نجات در دسترس باشد. بهتر است برای ایمن سازی استخر، وسایل نجات غریق را خریداری کنید و آنها را در کنار استخر نگه دارید؛ همچنین، مطمئن شوید که می دانید در صورت بروز شرایط اضطراری چگونه از آنها استفاده کنید.

جمع بندی

هدف ما در این مطلب آشنایی با چگونگی ایمن سازی استخر خانگی بود که روش هایی را برای انجام این کار بررسی کردیم. اینکه شما برای امنیت بیشتر استخر خود از چه راه هایی استفاده می کنید، با توجه به بودجه، نوع و فضای استخر می تواند متفاوت باشد. با استفاده از نکات ذکر شده می توانید محیط باغ یا ویلا خود را به یک فضای امن تبدیل کنید و از بروز اتفاقات تلخ پیشگیری کنید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *