بزرگترین استخرها جهان برای شنا
محتوای این مطلب

شنا کردن، یکی از بهترین و مفرح ترین ورزش ها می باشد، و حتما با خودتان فکر می کنید که استخرهای خانگی، یا دریا یکی از بهترین مکان ها برای شنا هستند؛ یا وقتی صحبت از اندازه استخر می شود، به احتمال زیاد به اندازه استخرهایی که در حیاط، باغ یا ویلا دیده اید فکر می کنید؛ اما استخرهایی در جهان وجود دارند، که ممکن است حتی به اندازه آن ها تا به حال فکر نکرده باشید، و قصد ما در این مطلب آشنا شدن با استخرهایی است که اندازه آنها می تواند شگفت انگیز یا برای عده ای وهم انگیز باشد. به همین خاطر ازتون میخوایم تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 10 تا از بزرگترین استخرهای جهان آشنا کنیم.

مرکز تفریحی سد هانسن، کالیفرنیا

مرکز تفریحی سد هانسن (Hansen Dam Recreation Center)، در لس آنجلس، کالیفرنیا یکی از بزرگترین استخرهای جهان است. مساحت این استخر 1.5 هکتار، با دو سرسره آبی و ارتفاع 5 فوت (1.524 متر) در هر جای استخر می باشد. این استخر در کنار دریاچه ای می باشد که دیگر برای شنا مناسب نیست؛ ولی با وجود شن و ماسه دریاچه، این استخر نیز شکلی مانند دریاچه دارد.

بزرگترین استخرهای جهان برای شنا

پیسین آلفرد ناکاش، فرانسه

استخر پیسین آلفرد ناکاش (Piscine Alfred Nakache)، واقع در فرانسه، با اندازه 1.8 هکتار. این مجموعه در زمان های بسیار قدیم با معماری آرت دکو( Art Deco) ساخته شده است، که هنوز هم مورد استفاده می باشد. در این مجموعه، استخر های روباز و سرپوشیده وجود دارد، همچنین فضای بسیار زیادی را برای بسیاری از بازدید کنندگان فراهم کرده است.

بزرگترین استخر شنا جهان piscinie

تالاب سرگرمی DreamWorld، پاکستان

شاید فکر می کردید که فقط غرب جهان بهترین و بزرگترین استخرهای شنا را دارد، اما اینطور نیست. Dreamworld Fun Lagoon، تالابی 2 هکتاری، یکی از بزرگترین استخرهای جهان، و واقع در پاکستان می باشد. این تفریحگاه بزرگ، در واقع میزبان بزرگترین استخر آب شیرین در جهان است، که حاوی حدود دو میلیون گالن آب چاه محلی است. در کنار همه این ها، این استخر دارای قایق پارویی، تاب و سرسره می باشد.

بزرگترین استخرهای جهان برای شنا

استخر Hayman Island Resort، استرالیا

این استخر، که در نزدیکی صخره بزرگ ساحلی استرالیا قرار دارد، مساحتی حدود 2.2 هکتار دارد، که به تازگی نیز بازسازی شده است. در کنار لذت بردن از استخر، می توانید از هتل نزدیک این استخر، برای استراحت و ریلکس کردن استفاده کنید.

استخر هایمن از بزرگترین استخرها

لاگونا باهیا، شیلی

از استرالیا به شیلی رسیدیم، جایی که لاگونا باهیا دارای استخری با وسعت بیش از 150،000 فوت مربع است. در مجموع مساحت این استخر، که یکی از بزرگترین استخرهای جهان است، 3 هکتار می باشد، و به اندازه ای بزرگ است که برای انواع تفریحات آبی مناسب بوده؛ همچنین دارای یک فضای کم عمق برای کودکان، و یک ساحل بزرگ برای استراحت می باشد.

لاگونا باهیا از بزرگترین استخرهای شنا

استخر Las Brisas

مجموعه مجتمع های مجلل Las Brisas، که در شیلی می باشند، دارای یک استخر بزرگ با وسعت 5 هکتار، یعنی مساحتی حدود 16 استخر المپیک می باشد. یکی از بهترین مزیت های این استخر، مشرف بودن آن به اقیانوس آرام می باشد.

استخر Orthlieb در کازابلانکا، مراکش

در زمان های دور، استخر Orthlieb در کازابلانکا، مراکش، از بزرگترین استخرهای جهان بود؛ که مساحت بسیار شگفت انگیز آن 8.9 هکتار و ابعاد آن 1.574 فوت طول، و 246 فوت عرض آن بود. با وجود گزارشاتی که چندین دهه قدمت دارند، بیشتر به نظر می رسد یک افسانه باشد تا یک واقعیت؛ و تنها چیزی که می تواند این ادعا را اثبات کند، وجود کارت پستال های قدیمی می باشد.

استخر MahaSamutr، تایلند

سه استخر آخری که در این لیست وجود دارند، از نظر ابعاد بسیار عجیب و شگفت انگیز هستند. استخر شماره سه، MahaSamutr، در تایلند می باشد، که این استخر به قدری بزرگ است که آن را اقیانوس ترجمه کرده اند. مساحت این استخر 17 هکتاری، به اندازه هشت زمین فوتبال، طول دارد. همه چیز به ابعاد این استخر ختم نمی شود؛ چرا که این استخر به عنوان یک دریاچه کوچک شخصی است، که ورزش های آبی مانند کایاک سواری، پدل بورد و حتی قایق سواری نیز در آن انجام میشود.

بزرگترین استخرهای جهان برای شنا

استخر San Alfonso Del Mar

استخر سان آلفونسو دل مار در شیلی، وسعتی حدود 20 هکتار و 66 میلیون گالن آب، یکی دیگر از بزرگترین استخرهای جهان برای شنا می باشد. این استخر، توسط شرکت تالاب CityStars ساخته شده است؛ به همین دلیل شباهت هایی با هم دارند. استخر san alfonso del mar، در نزدیکی ساحل قرار دارد، و پر از آب شور است، اما به طور مداوم تنظیم میشود و همیشه گرم تر از دریا می باشد.

استخرهای شنا در جهان

طراح این استخر غول آسا، آقای فرناندو فیشمن، می گوید: مهندسی های پیشرفته ای در ساخت این استخر به کار رفته؛ همچنین برای کشیدن آب اقیانوس، از سیستم های مکش کامپیوتری استفاده شده است، تا این استخر را به «یک بهشت مصنوعی تحسین برانگیز» تبدیل کند. ساخت این استخر، که یکی از بزرگترین استخرهای جهان است، 5 سال طول کشیده، و باعث شده به استخر Orthlieb لقب کوتوله را بدهند، و به تنهایی باعث افزایش گردشگران در شیلی شده است.

استخر CityStars Sharm El Sheik

با ابعاد 23.9 هکتار، این استخر دارای رکورد گینس برای بزرگترین استخر جهان می باشد. این استخر در یکی از شهرهای تفریحی مصر واقع شده است، و به قدری طبیعی و زیبا است، که به یک چشم انداز چشمگیر تبدیل شده است. استخر سیتی استارز، در وسط صحرای سینای (Sinai desert)، در سه مایلی مصر ساخته شده است؛ که هزینه ساخت این استخر 5.5 میلیون دلار بوده بوده، و با توجه به ابعاد آن، چندین هفته طول می کشد تا آب آن را با نمک پر کنند.

بزرگترین استخر شنا در جهان

 

جمع بندی

امیدوارم که شما هم از آشنا شدن با بزرگترین استخرهای جهان، هیجان زده شده باشید، و اگر قصد سفر به کشور های مختلف را دارید، این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ذکر این نکته الزامی است که، ساخت این استخرها چندین سال طول کشیده و بودجه زیادی صرف انها شده، حال اگر شما به فکر ساخت و طراحی استخر هستید و در مورد هزینه ساخت استخر و دیگر موارد مرتبط اطلاعات کافی در دست ندارید، بهتر است تا با پشتیبانان آچار30 در تماس باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *