بهترین فرم طراحی و ساخت استخر
محتوای این مطلب

هنگامی که قصد ساختن استخر دارید، باید به تمامی جزئیات طراحی سازه استخر خود دقت کنید چرا که استخر سازه ای ساده نیست و به صورت مستقیم با سلامت و امنیت شما در ارتباط می باشد. اگر در فکر طراحی استخر برای منزل خود هستید، قبل از هر چیز باید از بهترین فرم طراحی و ساخت استخر اطلاعات کافی داشته باشید. امروزه استخرها در فرم های گوناگونی ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای اینکه بهترین فرم برای طراحی استخر خود را انتخاب کنید باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می توان به فضایی که برای ساخت استخر در اختیار دارید اشاره کرد؛ علاوه بر اینها کاربرد استخر شما می تواند پارامتر دیگری در انتخاب بهترین فرم طراحی و ساخت استخر باشد. اگر می خواهید در ویلا ای باغ خود استخری بسازید اما هنوز نمی دانید کدام یک از فرم های استخر برای شما مناسب است، پیشنهاد می کنم تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی بهترین فرم های طراحی و ساخت استخر بپردازیم. اگر قصد طراحی استخر برای ویلا را دارید، می توانید با کارشناسان آچارسی در ارتباط باشید تا ویلا مناسب را نسبت به محیط مورد نظر برای شما طراحی کنند.

بهترین فرم ساخت استخر

حال که قصد دارید یک استخر در منزل یا ویلا خود طراحی کنید، نوبت به انتخاب فرم مناسب شما می رسد. برای انتخاب بهترین فرم طراحی و ساخت استخر، باید علاوه بر زیبایی به پارامترهای دیگری نیز توجه کنید؛ برای مثال باید حواستان باشد که آیا زیر ساخت و فضای مناسب برای ساخت استخر مورد نظرتان را دارید یا خیر و اینکه قرار است چند نفر از استخر ساخته شده استفاده کنند. تمامی این موارد مولفه هایی هستند که در ساخت استخر باید مورد توجه قرار گیرند؛ به همین دلیل ما لیستی را برایتان آماده کرده ایم تا با پاسخ به سوالات مطرح شده، بتوانید بهترین فرم استخر را برای منزل خود استفاده کنید.

  • استخر شما چه کاربردی دارد؟
  • عمق استخر مد نظر شما چقدر است؟
  • چه میزان بودجه برای ساخت استخر مد نظر دارید؟
  • کدام شکل از استخرها برای محوطه شما مناسب تر است؟
  • آیا قصد دارید ویژگی هایی دیگری مانند اسپا، تخته غواصی، سونا یا جکوزی را به استخر خود اضافه کنید؟
  • چه فرم هایی از ساخت استخر از انواع محوطه سازی یا ویژگی های استخری که می خواهید پشتیبانی می کند؟

انواع فرم های طراحی استخر

حال که به سوالات ذکر شده در بالا پاسخ دادید و کاربرد استخر خود را مشخص کردید، نوبت به انتخاب بهترین فرم طراحی و ساخت استخر می رسد. در ادامه به بررسی بهترین فرم های طراحی استخر می پردازیم تا متناسب با متراژی که در اختیار دارید و با توجه به هدف خودتان از ساخت استخر، بهترین فرم را انتخاب کنید.

طراحی استخر به شکل کلیه

یکی از بهترین فرم ها برای ساخت استخر، طراحی استخر هایی به شکل کلیه می باشد. این استخرها که به (Kidney-Shaped Pool) معروف اند، از دیرباز بسیار پر طرفدار بوده اند. طراحی استخر به شکل کلیه، برای افرادی مناسب است که به دنبال فضای بیشتر و هزینه های ساخت و ساز کمتری می باشند. این استخرها به شکل منحنی با یک فرورفتگی جزئی در یک طرف آن ساخته می شوند که از این قسمت فرورفتگی می توان برای محوطه سازی استخر استفاده کرد. استخرهای کلیوی شکل برای کسانی که صاحب فرزند می باشند و به دنبال ساخت استخرهایی با عمق کم هستند مناسب می باشد. اگر می خواهید در کنار استخر خود به دنبال اضافه کردن امکانات جانبی دیگر باشید، این استخرها این امکان را به شما می دهند تا اطراف آن تجهیزات متفاوتی را اضافه کنید.

طراحی استخر به شکل کلیه

استخرهای مستطیل شکل، بهترین فرم طراحی استخر

ساخت استخرهای مستطیلی یکی از رایج ترین نوع استخرها می باشد که ساخت و اجرا آن در مقایسه با سایر استخرها ساده تر است. استخرهای مستطیل شکل معمولا برای ساخت نیاز به فضای بزرگتری دارند اما اگر حیاط شما کوچک است، می توانید یک استخر مستطیل شکل به اندازه فضایی که در اختیار دارید بسازید. یکی از چالش های ساخت استخرهای مستطیل شکل این است که تمیز کردن گوشه های استخر می تواند کاری سخت باشد و در بسیاری از موارد نیز پاک کننده های اتوماتیک نیز در این گوشه های گیر خواهند کرد. به صورت کلی ساخت این نوع از استخرها رایج تر بوده و شما می توانید حتی در محیط های کوچک نیز از این استخرها استفاده کنید. در ساخت استخرهای مستطیل شکل، می توانید انواع امکانات و تجهیزاتی که می خواهید را اضافه کنید.

انواع فرم های طراحی استخر

استخرهای L شکل

این مدل از استخرها برای زمان هایی کاربرد دارند که فضای کافی برای ساخت استخرهای بزرگ و مستطیل شکل ندارید؛ یا شکل طراحی بنای شما به صورتی است که قادر به ساخت استخرهای L شکل می باشید. اگر حیاط بزرگی دارید و قصد ساخت استخری را دارید که دارای انتهای کم عمق و بزرگ می باشد، می توانید اقدام به ساخت این استخرها کنید. از جمله مزایای استخرهای L شکل این است که برای جداسازی کامل انتهای کم عمق و انتهای عمیق مناسب می باشند.

بهترین فرم طراحی استخر

استخرهای هندسی، از بهترین فرم طراحی و ساخت استخر

این استخرها معمولا فرمی شبیه به یکی از اشکال هندسی دارند.معمولا طراحی و ساخت استخرهای هندسی ساده تر است و شما می توانید با توجه به محوطه ای که در اختیار دارید، یکی از انواع شکل هندسی را برای ساخت استخر خود انتخاب کنید. ساخت استخر هایی به شکل هندسی تحت عنوان استخر لبه مستقیم نیز شناخته می شوند که طرح های مختلفی را در بر میگیرد. این دست از استخرها به دو دسته تقسیم می شوند: اشکال هندسی واقعی مانند مستطیل، بیضی، مثلث و قلب و اشکال سفارشی که شامل خطوط مستقیم و منحنی می باشند. ساخت استخرهای هندسی برای خانه هایی مناسب است که معماری منحصر به فردی دارند؛ بدین صورت که بسیاری از صاحبان خانه استخرهای خود را به گونه ای طراحی می کنند که با خطوط خانه مطابقت داشته باشد.

طراحی استخرهای کلاسیک

این مدل از استخرها معمولا برای استخرهای بزرگ و خانوادگی مناسب می باشند. به خاطر فرم و ابعادی که استخرهای کلاسیک دارند، معمولا چندین نفر می توانند از آنها استفاده کنند. محبوب ترین طرح در استخرهای کلاسیک، فرم رومی آن می باشد که در دو انتهای استخر حالت گرد دارد. تفاوتی که استخرهای رومی با استخرهای نیمه رومی دارند این است که در استخرهای نیمه رومی فقط یک انتهای گرد وجود دارد و برای زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که انتهای دیگر استخر همسطح با ساختمان باشد.

انواع فرم های ساخت استخر

ساخت استخر با طراحی آزاد

استخرهایی که به صورت آزاد یا همان Free Form ساخته می شوند، معمولا شکل هندسی خاصی ندارند و با توجه به فضایی که برای طراحی و ساخت استخر در اختیار سازندگان قرار می گیرد ساخته می شوند. طراحی و ساخت این فرم از استخرها برای کسانی مناسب می باشد که به فکر ساخت یک استخر خارج از چارچوب ها هستند. این فرم طراحی و ساخت استخر که به استخر شعاع نیز معروف است، از منحنی های گرد تشکیل شده که به سبک آزاد در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شکل نهایی استخرهای فری فرم معمولا به شکل تالاب های موجود در طبیعت می باشد که این فرم از طراحی نیز علاقه مندان خاص خودش را دارد. این استخرها درست است که فضای کافی برای شنا کردن ندارند و اجرای آنها ممکن است سخت باشد، اما به خاطر ظاهر زیبایی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهند گرفت. از معایب ساخت اینگونه استخرها این است که بودجه زیادی برای ساخت این دست از استخرها نیاز است؛ همچنین پیدا کردن پوششی برای استخرهای فری فرم غیر ممکن است که نیازمند این می باشید که یک پوشش سفارشی و گران خریداری کنید.

بهترین مدل طراحی استخر

کدام فرم طراحی و ساخت استخر برای من مناسب است؟

همانطور که مشاهده کردید، استخرها شکل های گوناگونی دارند که می توانید متناسب با نیاز خود و مقدار فضایی که در اختیار دارید یکی از این اشکال را انتخاب کنید. بهتر است قبل از اقدام به ساخت استخر در منزل یا باغ خود، ابتدا فضا و هدفی که از ساخت استخر دارید را در نظر داشته باشید. در مجموع استخرها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: استخرهای داخلی و استخر هایی که در فضای باز ساخته می شوند. برای ساخت استخرهای داخلی، معمولا از فرم های یونانی، مستطیلی و بیضی استفاده می شود چرا که این مدل از استخرها برای ساخت در محیط های کوچک مناسب می باشند، اما برای ساخت استخر در فضای باز، می توان از استخرهای L شکل، استخرهای فری فرم، استخر با طراحی هندسی و استخرهای دایره ای استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنماییی گرفتن از کارشناسان ساخت استخر، می توانید با تیم اچارسی در تماس باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *