لوله کشی جکوزی
محتوای این مطلب

میتوان لوله کشی جکوزی را یکی از مهمترین کارهایی که در زمان ساخت جکوزی به آن توجه کرد نامید. با تاسیسات اصولی و خوب برای جکوزی، استخر به گردش مناسب آب کمک میکنید که باعث ایجاد بهبود تمامی تجهیزات جکوزی میشود. با رواج پیدا کردن ساخت جکوزی خانگی، لوله کشی مناسب برای جکوزی از اهمیت فراوانی برخوردار است. در حالی که تمامی تجهیزات و لوله کشی جکوزی مناسب و اصولی باشد شما میتوانید عملکرد خوبی از جکوزی بگیرید.

اجرای لوله کشی جکوزی

لوله کشی جکوزی، یکی از باارزش ترین  بخش های ساخت جکوزی است که باید در اولویت ساخت باشد. بدون لوله کشی شما جکوزی خانگی دلخواه خود را نخواهید داشت. آب موجود در جکوزی از دو راه کفگیر از بالا و زهکشی از پایین به گردش در می آید. آب از کفگیر موجود در جکوزی جریان پیدا میکند و به درون فیلتر میرود و سپس از فیلتر به بخاری راه پیدا میکند.

تمامی مراحل اجرای لوله کشی جکوزی و تاسیسات آن مقررات خاص خودشان را دارند، به همین دلیل توصیه میشود این امر مهم را به دست متخصصان این حوزه واگذار کنید تا از با کیفیت ترین سیستم لوله کشی جکوزی بهره مند شوید و لذت کامل را از جکوزی خود ببرید، در غیر این صورت شما شاهده طول عمر کم و ایجاد مشکل در جکوزی خود هستید.

آچارسی ارائه دهنده انواع خدمات ساخت استخر با سال ها تجربه در این زمینه و متخصصین حرفه ای، آماده خدمات به شما عزیزان است.

شیر چند راهه در سیستم لوله کشی جکوزی

جکوزی ها نیاز به نظافت دارند و آب درون آن ها باید تخلیه بشه و در مدار مکش قرار بگیرد. مدار مکش درون جکوزی ها دارای پمپ و فیلتر اصلی است که کارشناسان توصیه میکنند از شیر چند راهه استفاده کنید که عملکرد بهتری داشته باشید. این عمل باعث میشود تا آب وارد پمپ شود، که بعد از عبور، آب وارد وان جکوزی شود. بخش دیگری از آب وارد مدار ایرجت میشود و بعد از عبور از صافی ها وارد جت ها میشوند.

شیر چند راهه در سیستم لوله کشی جکوزی

قطر لوله های جکوزی

قطر لوله های جکوزی به خصوص لوله هایی که به جت ها اتصال دارند، بسیار مورد اهمیت بالایی هستند. جت ها بعد از اینکه آب و هوا را با هم دیگر ترکیب میکنند، باعث کاهش چشمگیر فشار آب میشوند، به همین  دلیل لوله های متصل را به این بخش حتما باید باریک باشند تا فشار آب افزایش یابد و شاهد کاهش فشار آب نشوید.

نصب لوله کشی جکوزی

لوله کشی جکوزی از دو لوله آب گرم و سرد تشکیل شده اند، که به جکوزی شما متصل میشوند. جکوزی های مدرن و جدید دارای سیستم گرمایشی هستند، به همین دلیل دیگر نیازی به لوله کشی نیست و آب به طور اتوماتیک گرم میشود، اما در هر صورت باید تغییرات اندکی در سیستم لوله کشی جکوزی ها صورت بگیرد که میتوان این تغییرات را در تعبیه لوله سرد به وسیله یک سه راهی مشاهده کرد. اگر جکوزی که تهییه می کنید پیش ساخته نباشد، باید دو مدار برای جکوزی در نظر بگیرید.

نصب لوله کشی جکوزی یکی از ضروری ترین کارهایی است که در ساخت جکوزی باید به آن توجه کرد. نصب صحیح استخر به گردش مناسب آب کمک می کند که در نهایت منجر به بهبود عملکرد سایر تجهیزات جکوزی می شود. با توجه به اینکه استفاده از جکوزی های خانگی رواج بیشتری پیدا کرده است، به همین دلیل نصب صحیح امکانات جکوزی از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی امکانات جکوزی به مجموعه تجهیزات و وسایلی اطلاق می شود که برای بهبود عملکرد جکوزی و تجهیز آن استفاده می شود. در این مقاله با صفر تا صد نصب و لوله کشی جکوزی آشنا می شویم.

اجزای اصلی سیستم لوله کشی جکوزی ها

اگر لوله کشی و تاسیسات جکوزی را با دیگر سازه های آبی مقایسه کنید توجه تفاوت آنها میشوید. زیرا آب در این سازه ها دائما در گردش است و سیستم لوله کشی جکوزی باید پاسخگوی این نیاز باشد.

نحوه عملکرد جت های جکوزی

برای شما سوال پیش می آید که جکوزی که دارید می سازید به چند جت نیاز دارد، شما باید اول از همه از قدرتمند بودن پمپ آب خود مطمئن شوید که بتواند آب را از جت ها عبور دهد. زمانی که تعداد جت های در جکوزی زیاد باشد نیروی کمتری وجود دارد، چرا که همان مقدار نیرو باید در تمامی جت ها در جریان باشد.

نحوه اجرای لوله کشی جکوزی خانگی

جت هایی که خریداری میکنید نسبت به برند و قدرت آنها قابل تغییر است. تعداد جت ها به ظرفیت آن ها و حجمشون بستگی دارد. کیفیت جت ها از جمله پارامتر های مهمی است که باید در زمان خرید به آنها دقت کنیم. استفاده از جت ها با کیفیت بالا و خوب ولی تعداد کم خیلی بهتر از استفاده از جت های بی کیفیت ولی تعداد زیاد است. زمانی که جکوزی های پیش ساخته میخرید، محل قرار گیر جت هایی که در جکوزی پیش ساخته وجود دارد با رعایت تمامی استاندارد ها انجام گرفته شده و هنگام نصب لوله کشی آن ها بهتر است از کارشناسان در این رابطه کمک بگیرید.

انواع جت های جکوزی

نحوه اجرای تاسیسات جکوزی

پیش تر با اهمیت جت ها توضیح دادیم و راجب به بهبود فشار آب صحبت کردیم. جت ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای مکانی مناسب تولید شده است و باید مورد استفاده قرار گیرد انواع جت های عبارت اند از:

  • جت خطی
  • جت دورانی
  • جت گروهی
  • جت گلویی
  • جت ثابت

سیستم ماساژ جکوزی

در سال های اخیر سیستم ماساژ جکوزی بسیار مورد توجه عموم بوده و باعث محبوبیت جکوزی شده است، همین امر باعث شده تا افراد زیادی برای  رفع خستگی، ماساژ، گردش خون منظم بدن به جکوزی روی آورند. سیستم جکوزی دارای جت هایی است که در بخش های متفاوتی از جکوزی قرار گرفته اند، که این جت ها با هدایت آب با فشار بالا به داخل جکوزی و اصابت آنها با بدن باعث ایجاد ماساژ بدن میشود.

سیستم لوله کشی جکوزی خانگی

سیستم لوله کشی جکوزی ها بهتر است به صورت جداگانه انجام شود که در برخی از ساختمان هایی که طراحی مدرن دارند این کار به صورت پیش فرض انجام می شود. به طور معمول از لوله های پی وی سی با قطر 45 میلیمتر برای لوله کشی جکوزی خانگی استفاده می شود، اما اگر ظرفیت جکوزی منزل شما بیشتر باشد، قطعا قطر لوله ها متفاوت خواهد بود.

نحوه لوله کشی جکوزی خانگیدر صورت استفاده از جکوزی های پیش ساخته نصب و راه اندازی و لوله کشی جکوزی راحت تر خواهد بود زیرا سیستم لوله کشی این دسته از جکوزی ها در بدنه آنها قرار دارد. به طور کلی لوله کشی جکوزی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • لوله کشی آب شهری
  • لوله کشی فاضلاب
  • سیستم تصفیه آب
  • سیستم گرمایشی
  • سیستم ماساژ

نحوه اجرای تاسیسات و لوله کشی جکوزی های آپارتمانی

جکوزی خانگی که در آپارتمان انجام می شود برخلاف سایر جکوزی ها نیازی به سیستم لوله کشی مجزا ندارد و به صورت پیش فرض نصب و لوله کشی جکوزی در داخل سازه سیمانی وجود دارد. به طور پیش فرض، جکوزی های آپارتمانی دارای سیستم آبپاش هستند که از فایبرگلاس یا اکریلیک ساخته شده است. این نوع جکوزی ها تنها به یک یا دو پمپ نیاز دارند که بسته به نوع ساختار جکوزی و ابعاد آن می تواند متفاوت باشد.

جمع بندی

ساخت استخر، طراحی و نصب لوله کشی جکوزی از جمله کارهایی است که باید در این حوزه  با کمک کارشناسان انجام گیرد تا بهترین عملکرد هر یک از آنها را مشاهده کنید. در این مطلب شما با پارامتر های مهم برای نصب و سیستم لوله کشی جکوزی آشنا شدید. آچارسی با سال فعالیت در حوزه ساخت استخر، جکوزی، سونا خشک و…  با کارشناسان و تیم مجرب آماده ارائه خدمات به تمامی استان ها ایران است، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان آچارسی در تماس باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *