مقایسه استخر فایبرگلاس با بتنی
محتوای این مطلب

استخر های فایبر گلاس و استخر های بتنی، دو نوع از پرکاربردترین سازه ها می باشند که با استفاده از آنها می توان محیطی برای فصول سرد و گرم سال مهیا کنید و شنا کردن را با کیفیت بالا انجام دهید. استخر های بتنی و استخر های فایبرگلاس در محیط های مختلفی مانند آپارتمان، ویلا، باغ و … احداث می شوند. با انیکه شباهت هایی بین این دو نوع استخر وجود دارد، اما تفاوت های ساختاری باعث شده تا مزایا و معایب استخر بتنی و استخر فایبرگلاس با هم تفاوت داشته باشد. اگر شما هم به دنبال ساخت استخر هستید، بهتر است به دقت، مقایسه استخر فایبرگلاس با استخر بتنی را مورد بررسی قرار دهید.

 

برخی از تفاوت های استخر بتنی و فایبرگلاس:

  • تنوع ساختاری و ظاهری استخر
  • مدت زمان نصب و راه اندازی استخر
  • هزینه راه اندازی
  • نگهداری
  • مشخصات ابعادی و عمق استخر
  • امکان جا به جایی

شباهت ها و تفاوت های استخر بتنی و فایبرگلاس

با اینکه استخر های بتنی و استخر های فایبرگلاس هر دو کاربرد زیادی دارند، تفاوت هایی که به دلیل ساختار در این دو متریال به وجود آمده می تواند انتخاب را برای مصرف کننده سخت تر کند. در ادامه به صورت جامع مقایسه استخر بتنی با استخر فایبرگلاس را انجام می دهید.

تنوع ساختاری و ظاهری استخر

در رابطه با شکل ظاهری و ساختار داخلی استخر های بتنی، شما در طراحی آن خود مختار هستید و با توجه به ایده و طراحی که دارید، می توانید درون استخر را شکل دهی کنید. اما استخر های فایبرگلاس دارای ساختاری استاندارد میباشند. قابل های فایبرگلاس توسط کمپانی های مختلف روانه بازار شده اند و در طراحی  و ساخت آن محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است شما را به استخر ایده عال نرساند. سطح داخلی این استخر ها به صورت صیقلی درآمده و دیواره های آن از انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند که میتواند به خوبی فشار آب را مهار کند. اما ساختار داخلی این محصولات قابل تغییر نمی باشد، که این موضوع می تواند از بزرگترین معایب برای استخر های فایبرگلاس در نظر گرفته شود.

مدت زمان نصب و راه اندازی استخر فایبرگلاس و بتنی

استخرهای فایبرگلاس قابلیت راه اندازی بسیار سریع نسبت به استخر های بتنی دارند، مراحل ساخت استخر بتنی از کندن سطح مورد نظر یا عایق کاری و ایزوگام کاری شروع شده و به کاشی کاری ختم میشود. اما درمورد استخر های فایبرگلاس فقط نیاز به اتصال ساختار ها به یکدیگر و سفت کاری می باشد. راه اندازی استخر های بتنی معمولا با توجه به ابعادی که دارند از 1 تا 4 ماه متغیر است و هزینه آن نیز کمی بیشتر از فایبرگلاس می باشد. این در حالی است که استخر های فایبرگلاس در مدت زمان کوتاه ترین نصب می شوند و چند ساعت بعد از اجرا استخر، می توانید از آن استفاده کنید.

هزینه راه اندازی استخر

در مقایسه قیمت استخر فایبرگلاس با استخر بتنی، باید بگوییم که استخر های فایبرگلاس ارزانتر از نمونه های بتنی هستند. این هزینه ها باعث شده که بسیاری از طرفداران استخر بتنی به استخر فایبرگلاس روی بیاورند که علاوه بر هزینه پایین تر، دارای مزایای بسیاری هم هستند.

تفاوت استخر های فایبرگلاس و بتنی از نظر قیمت-

نگهداری استخر بتنی و فایبر گلاس

اگر تجربه استفاده از استخر های بتنی را داشته باشید حتما با مسئله نگهداری استخر مواجه شده اید که به طور معمول در بازه زمانی یک ساله احتیاج به رسیدگی و تعمیر و نگهداری دارد. به همین دلیل نیز هزینه نگهداری استخر های بتنی ممکن است بیشتر از نگهداری استخر های فایبرگلاس باشد.

مشخصات ابعادی و عمق استخر فایبرگلاس و بتنی

استخر های فایبرگلاس متشکل از قالب های آماده هستند و محدودیت در ابعاد و اندازه آنها وجود دارد. اما استخر های بتنی با توجه به فضایی که دارید قابل راه اندازی می باشد و عمق آن توسط فرد مصرف کنند انتخاب میشود. ولی در استخر های پیش ساخته ابعاد استخر ها در اندازه های متنوع 3 تا 10 متری متغیر است و از نقاط ضعف این نوع استخر ها به عمق یکسان آن که به صورت تقریبی 130 سانتی متر است، می توان اشاره کرد.

امکان جا به جایی استخر

استخر های فایبرگلاس دارای وزن سبک هستند و حالت بسته بندی دارند. زمانی که این استخرها در حالت جمع شده باشد، وزن تقریبی آنها چیزی حدود 200 تا 300 کیلوگرم است و این وزن خالی از آب استخر است. استخر های پیش ساخته قابلیت جا به جایی دارند اما استخر های بتنی ثابت هستند و به هیچ عنوان امکان جا به جایی ندارند و مورد استفاده به صورت دائمی قرار میگیرد.

مقایسه استخر بتنی با فایبرگلاس از نظر طول عمر

طول عمر استخر فایبرگلاس و استخر بتنی به اندازه طول عمر یک خانه است، یعنی چیزی حدود 50 سال! اما مسئله ای که برای بیشتر افراد یک سوال بزرگ ایجاد میکند این است که دوام سطح مخزن فایبرگلاس چقدر میباشد؟ اگر یک استخر فایبرگلاس به درستی ساخته و نصب شده باشد، دوام مخزن فایبرگلاس چیزی حدود 30 سال میتواند باشد. مواردی که میتواند طول عمر سطح مخزن فایبرگلاس را کم کند :

  1. تنظیم نامناسب PH آب
  2. کلر بیش از حد
  3. اسید سیانوریک
  4. سختی کلسیم بالا

برای افزایش طول عمر استخر های خود سطح شیمیایی آب خود را در محدود استاندارد تعریف کنید.

مقایسه استخر فایبرگلاس و بتنی-

خدمات ساخت استخر در تهران با 30 سال گارانتی کتبی توسط تیم آچارسی ارائه می شود.

تفاوت استخر فایبر گلاس با بتنی از نظر قیمت

از نظر قیمت استخر های فایبر گلاس نسبت به بتنی، هزینه اجرا مقرون به صرفه تری داری دارند. همین نوع استخر به صورت توکار با هزینه بیشتری در مقایسه استخر پیش ساخته روکار همراه خواهد بود. نحوه محاسبه قیمت این نوع استخر ها بستگی به انتخاب شما دارد که کدام طراحی را انتخاب میکنید. روکار و توکار بودن استخرها و کیفیت مصالحی که استفاده میکنید همگی در تعیین قیمت و هزینه ساخت استخر نقش دارند.

نتیجه گیری

بعد از مقایسه استخر فایبرگلاس با استخر بتنی، متوجه می شویم که استخر های فایبرگلاس وزن و حجم کمی دارد ولی در نوع اجرا دست شما بسته خواهد بود. این در حالی است که استخر های بتنی با شکل و شمایل درخواه مشتری قابل اجرا می باشد. در صورتی که قصد اجرا استخر با امکانات و هزینه کمتر را دارید، استخر های فایبرگلاس مناسب هستند. اگر نیاز به استخر با طراحی دلخواه و طول عمر بالا دارید، استفاده از استخر های بتنی می تواند تمام نیاز های شما را برطرف کند.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *