مراقبت از تجهیزات استخر
محتوای این مطلب

ساخت استخر یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید در محیط خانه، باغ یا ویلا خود انجام دهید. درست مانند خود استخر که به نگهداری نیاز دارد، تجهیزات استخر نیز نیازمند نگهداری می باشند. مراقبت از استخر و تجهیزات آن، پروژه ای است که می توانید خودتان انجام دهید یا برای راحت تر شدن کارتان، آن را برعهده پیمانکاران ساخت استخر بگذارید. بسیاری از صاحبان استخر، با نحوه عملکرد تجهیزات استخر خود آشنا نیستند و بیشتر تمرکز خود را بر روی پوشش یا پوسته استخر می گذارند، در حالی که عملکرد درست یک استخر، به تجهیزات استخر بستگی دارد؛ به عبارت دیگر، اگر تجهیزات استخر شما به دلیل عدم نگهداری اصولی، خراب شود، می تواند باعث خسارات زیادی شود که در عملکرد استخر شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله می خواهیم با نحوه مراقبت از تجهیزات استخر آشنا شویم.

چگونه از تجهیزات استخر نگهداری کنیم؟

برای نگهداری صحیح استخر، کارهای اساسی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. برای اینکه بتوانید برای طولانی مدت از استخر تان استفاده کنید، بهتر است نکاتی را در مراقبت از تجهیزات استخر رعایت کنید. استخرها با توجه به نوع کاربری که دارند، تجهیزات متفاوتی داشته که مراقبت از هر کدام، می تواند در بهبود عملکرد استخر تان موثر باشد. در ادامه با نگهداری از انواع تجهیزات استخر آشنا خواهیم شد.

راهکارهای نگهدای از تجهیزات استخر

پر نگه داشتن استخر

سعی کنید استخر خود را پر نگه دارید. اگر سطح آب استخر خیلی کم شود، تجهیزات استخر کندتر کار خواهند کرد و مواد شیمیایی استخر از تعادل خارج خواهند شد. برای این کار می توانید یک دستگاه اتوماتیک نصب کنید که با پایین آمدن سطح آب، استخر را پر کند یا می توانید به سطوح استخر نگاه کنید و گهگاهی با شلنگ دوباره آن را پر کنید. به این نکته توجه کنید که اگر از استخر تان در بیشتر مواقع استفاده می کنید، بهتر است به صورت هفتگی سطح آب استخر تان را چک کنید.

آگاهی از اصول کارکرد تجهیزات استخر

اصول اولیه تجهیزات استخر را بدانید. اگر از نحوه عملکرد استخر اطلاعی ندارید، نمیتوانید از اشکالات احتمالی که در استخر وجود دارد آگاه شوید. شما باید بدانید که چه نوع تجهیزاتی در استخر تان بکار رفته است و از عملکرد هر یک از آنها آگاهی داشته باشید.

بررسی کارکرد پمپ استخر

پمپ استخر باید به صورت اصولی کار کند و بهتر است حواستان به مدت زمان کارکرد استخر باشد تا هر گالن آب حداقل یک بار در روز به گردش در آید. بهتر است از پیمانکاران ساخت استخر بخواهید که در مورد نحوه کار پمپ استخر به شما بگویند.

نگهداری از تجهیزات استخر

بیشتر بخوانید: راهنمایی جامع نگهداری از استخر

بررسی مشکلات موجود در پمپ استخر

پمپ استخر یا آبگرم، نیازمند تعمیر و نگهداری بسیار کمی است؛ همچنین با توجه به اینکه پمپ ها معمولا خود پر شونده هستند، لازم نیست که در ابتدای فصل آنها را پر کنید. تنهای مسئله ای که در نگهداری از پمپ ها باید رعایت شود، تمیز کردن سبد صافی داخل آن است که این کار معمولا یک بار در هفته انجام می گیرد. زمانی که در حال چک کردن سبد استخر هستید، بهتر است کمی وقت بگذارید و وضعیت حلقه O را مورد بررسی قرار دهید. اگر این حلقه دچار آسیب یا ترک بود، می توانید آن را تعویض کنید.

تعمیر و نگهداری فیلتر استخر

مهم نیست که چه نوع فیلتر استخری استفاده می کنید، برای تمیز نگه داشتن آب استخر، به تمیز کردن دوره ای استخر نیاز دارید. با توجه به نوع فیلتر و میزان استفاده شما از استخر، دوره تمیز کردن استخر می تواند از یک بار در ماه تا سه الی چهار بار در ماه متغیر باشد. در حالت ایده آل، فیلتر استخر بای قبل از مشهود شدن هرگونه خرابی، تمیز شود تا از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن فیلتر استخر

نگهداری تاسیسات استخر

مشکلات عمده در فیلترها

فیلترها یکی از تجهیزات مهم در استخر ها می باشند. اما گاها این جزء مهم دچار مشکلاتی خواهد شد که می تواند مشکلات بزرگی را در استخر شما بوجود آورد. برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • نیاز به تعویض رسانه فیلتر
  • کاهش یا افزایش فشار فیلتر استخر
  • فرسودگی واشر در شیرهای چند حالته

نگهداری از منبع گرمایشی استخر

تجهیزاتی که برای گرم کردن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا به نگهداری کمتری نیاز دارند. اما زمانی که مشاهده کردید مشکلی در گرم کردن اب استخر وجود دارد، می توانید لوله های منبع گرمایشی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز به برس های مخصوص آن را شست و شو دهید.

تمیز کردن استخر

یکی دیگر از کارهایی که برای مراقبت از تجهیزات استخر باید در نظر بگیرید، حذف زباله های موجود در استخر و تعادل مواد شیمیایی موجود در آب استخر است که برای انجام منظم این کار، بهتر است برنامه ریزی داشته باشید. تمیز نگه داشتن آب استخر جدا از اینکه چه نوع فیلتری دارید، از جمله مهمترین کارهایی است که باید به صورت دوره ای انجام گیرد.

راهکارهای نگهداری از لوازم استخر

آزمایش و تست مواد شیمیایی موجود در آب

مواد شیمیایی موجود در آب استخر باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد تا اگر نیازی به اضافه کردن مواد شیمیایی بود، سریعا اقدام کنید. در غیر اینصورت، با استخری پر از جلبک مواجه خواهید شد.

استفاده از متخصصین تجهیزات استخر

زمانی که می خواهید به صورت دوره ای از تجهیزات استخر خود محافظت کنید، بهتر است از پیمانکاران ساخت استخر کمک بگیرید، چرا که در بسیاری از موارد مشکلاتی برای تجهیزات استخر بوجود خواهد آمد که افراد غیر حرفه ای نمی توانند برای تعمیر آنها کاری انجام دهند.

جمع بندی

مراقبت از تجهیزات استخر یکی از پروژه هایی است که می تواند توسط خودتان انجام گیرد یا اینکه توسط پیمانکاران ساخت استخر انجام شود. خدمات نگهداری و تعمیرات استخر در آچارسی، تا سه سال به صورت رایگان انجام خواهد گرفت و این مجموعه ارائه دهنده خدمات مختلف در زمینه ساخت استخر، سونا و جکوزی می باشد.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *