عمق استاندارد استخر کودکان
محتوای این مطلب

نصب کردن استخر در محیط باغ یا ویلا، یکی از تصمیمات مهمی است که افراد می گیرند. درست است که استخرها بیشتر مکانی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت می‌باشند ولی از جمله پارامترهایی است که با نصب آنها می توان بر ارزش ملک خود بیفزایید. ساخت استخر ها با انواع شکل ها و طراحی های متفاوت انجام خواهد گرفت، ولی آنچه که در ساخت استخرها مهم است، عمق استخر می باشد خصوصا در خانه هایی که بچه کوچکتری وجود دارد. خیلی از طراحان هنگام طراحی استخر، اقدام به ساخت استخری با عمق استاندارد می کنند تا کودکان نیز بتوانند از آن استفاده کنند. در نظر گرفتن عمق استاندارد استخر کودکان از مهمترین کارهایی است که پیشنهاد می شود هنگام ساخت استخر به آن توجه کنید چرا که عمق استخر قابلیت تغییر ندارد. در این مقاله می خواهیم به بررسی عمق استاندارد استخر برای کودکان بپردازیم تا فرزندان شما هم بدون نگرانی، بتوانند از استخرها استفاده کنند.

ویژگی های استخر کودکان

هنگامی که قصد ساخت استخر برای کودکان خود را دارید، باید به خوبی در مورد استخر مورد نظرتان اطلاعات کافی داشته باشید و بعد اقدام به طراحی و ساخت استخر نمایید. استخر های کودکان نیز مانند سایر استخرها دارای ویژگی هایی هستند که رعایت این ویژگی ها باعث می شود که استخری استاندارد داشته باشید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • اگر استخر شما به گونه ای است که زود به زود کثیف می شود، بهتر است از تصفیه ساز های مناسب برای استخر خود استفاده کنید.
  • دمای مناسب آب استخر کودکان باید متعادل باشد به طوری که بدن کودکان در هنگام قرار گرفتن در آب، نباید احساس گرما یا سرما داشته باشد.
  • در صورتی که می خواهید وسایل و تجهیزاتی را برای کودکان در نظر بگیرید، بهتر است فضای کافی برای ساخت این وسایل اختصاص دهید.
  • برای تمیز کردن آب استخر کودکان، نباید از مواد شیمیایی به مقدار زیاد استفاده شود و بهتر است والدین به کودکان خود بیاموزند تا آب استخر را کثیف نکنند.
  • طول استخر کودکان نزدیک به 4 تا 8 متر می باشد و در طراحی و ساخت استخر های عمومی، معمولا فضای کمی را برای ساخت استخر کودکان در نظر می گیرند.
  • عمق استخر کودکان تا یک متر می باشد که باعث شده تا کودکان بتوانند در استخر به راحتی شنا کنند؛ البته لازم به ذکر است که کودکان کمتر از دو سال حتما باید به همراه مربی یا والدین خود داخل استخر شنا کنند.
  • اطلاع داشتن از انواع استخر کودکان، در زمان ساخت استخر برای کودکان بسیار اهمیت دارد؛ چرا که هر کدام از استخر ها کاربرد خاص خودشان را دارند؛ به همین دلیل هنگام ساخت استخر برای کودکان باید استانداردهای مشخص شده ای را رعایت کنید.

مزیت ساخت استخر برای کودکان

ساخت استخر برای کودکان مزایایی دارد که بسیاری از افراد به خاطر مزایا این استخرها اقدام به ساخت استخر کودکان می کنند. از جمله مزایا ساخت استخر کودکان عبارتند از:

  • انرژی که در این استخرها مورد استفاده قرار می گیرد، کمتر از سایر استخرها می باشد.
  • تعمیر این استخرها به هزینه کمتری نیاز دارد و در صورت وجود هرگونه ایرادی، می توانید به راحتی آن را برطرف کنید.
  • تصفیه سازی استخرهای کودکان به دلیل حجم مواد کمی که مورد استفاده قرار می گیرد معمولا کمتر از سایر استخرها می باشد.
  • هزینه ساخت استخر کودکان به دلیل حجم کمی که دارند، کمتر از سایر استخرها می باشد و شما می توانید با هزینه ای به صرفه، اقدام به ساخت استخر برای کودکان خود کنید.

عمق استخر کودکان

عمق استخر مناسب کودکان

عمق استاندارد استخر کودکان، از جمله مواردی است که باید هنگام ساخت استخر مورد توجه قرار گیرد. عوامل متعددی تعیین کننده عمق استخر کودکان می باشد. عمق استخر کودکان می تواند بر کل فرآیند طراحی تاثیر می گذارد. به صورت کلی غواصی در آب های کم عمق می تواند باعث آسیب به افراد شود در حالی که شنا کردن در آب های عمیق برای افراد غیر حرفه ای خصوصا کودکان نوپا، می تواند باعث غرق شدن آنها شود؛ پس هنگام ساخت استخر، بهتر است حواستان به عمق استخر کودکان باشد. در ادامه به عمق استاندارد استخر کودکان خواهیم پرداخت.

عمق استخر کودکان نوپا

کودکان نوپا زیاد به دنبال شنا کردن در استخر نمی باشند و آنچه که برای آنها می تواند جذاب به نظر برسد، غوطه ور شدن در استخر زیر نور آفتاب است و اکثر آنها از رفتن به داخل آب هراسی ندارند زیرا از خطرات احتمالی یک استخر با عمق زیاد اطلاعی ندارد. به صورت کلی اگر می خواهید کودکان نوپا در استخر شنا کنند، بهتر است عمقی برابر دو الی سه فوت برای استخر خود در نظر بگیرید؛ همچنین به این مسئله توجه داشته باشید که اگر استخر شما دارای دو عمق متفاوت می باشد، بهتر است مانعی را برای جلوگیری از سر خوردن کودکانتان در استخر قرار دهید تا از ورود فرزندتان به عمق های بیشتر جلوگیری کنید.

عمق استخر مناسب کودکان

عمق استخر مناسب کودکان

یکی از علایق بچه های پنج سال به بالا شنا کردن است؛ به همین در نظر داشتن عمق استخر مناسب کودکان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر در ساخت استخر کودکان، عمق کمی برای استخر در نظر بگیرید، می تواند باعث آسیب رسیدن به کودکان شود.بهترین عمق استخر کودکانی که دیگر در دسته کودکان نوپا نیستند، بین 3.5 تا 4 فوت است. این عمق به صورت کلی می باشد و برای آن دسته از کودکانی علاقه مند به غواصی هستند مناسب نمی باشد چرا که عمق استخر مخصوص غواصی حداقل باید 9 فوت باشد اما یک استخر با عمق 9 فوت، دیگر برای کودکان مناسب نیست مگر اینکه در شنا کردن متخصص باشند. به صورت کلی سعی کنید که همیشه به ایمنی کودکان فکر کنید چرا که آنها توصیه ها و هشدارها را فراموش خواهند کرد. این نکات را همیشه به یاد داشته باشید:

  • دو الی سه فوت آب، برای کودکان نوپا می تواند بهترین انتخاب باشد تا آنها را ایمن نگه دارد و در عین حال تجربه لذت بخشی را برای آنها ایجاد کند.
  • برای کودکان پنج سال و به بالا، عمق 3و5 فوت حداقل نیاز آنها می باشد و عمق 4 فوت حداکثر عمق توصیه شده است.
  • اگر کودک شما می خواهد غواصی را یاد بگیرد، بهتر است از عمق های بیشتر برای ساخت استخر استفاده کنید چرا که عمق کم می تواند به فرزندتان آسیب رساند. ( به این نکته توجه کنید که یاد گرفتن غواصی باید زیر نظر متخصص انجام گیرد تا از آسیب رسیدن به کودکتان جلوگیری شود)

چطور استخر را برای کودکان کم سن ایمن کنیم؟

یکی از نگرانی ها و دغدغه های والدین هنگام ساخت استخر این است که چگونه می توانند استخر خود را ایمن کنند. کودکان به خاطر حس کنجکاوی بالایی که دارند، ممکن متوجه خطرات احتمالی که در اطراف آنها وجود دارد نشوند؛ به همین دلیل اگر در محیط باغ یا ویلا خود استخر دارید، بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه اتفاقی اقداماتی را جهت ایمن نگه داشتن استخر خود انجام دهید.

استخر کودکان

این اقدامات به صورت کلی عبارتند از:

  • نصب کردن نرده های ایمنی در اطراف استخر، برای افزایش امنیت کودکان یکی از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ارتفاع این نرده ها باید حداقل 1 متر بوده به طوری که از زمین فاصله ای نداشته باشند.
  • والدین باید فاصله خود را با کودک حفظ کنند و به کودک خود نزدیک باشند.
  • والدین بهتر است شنا بلد باشند تا بتوانند از کودک خود مراقبت کنند.
  • عدم دسترسی کودکان به استخر از طریق بالکن یا حیاط خلوت
  • استفاده از ابزارهای شناوری برای کودکان

نکات مهم قبل از ساخت استخر کودکان

به صورت کلی قبل از ساخت هر گونه استخری باید حواستان به کاربری استخر باشد تا با توجه به آنچه در ذهن دارید، بودجه ای را برای ساخت استخر در نظر بگیرید؛ همچنین محل احداث استخر از جمله پارامترهایی است که در ساخت استخر باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از ساخت استخر برای کودکان، بهتر است حواستان به عمق استخر مناسب کودکان باشد تا از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. توجه به قد و سن و کودکان می توانید عمق مناسب استخر کودکان خود را تعیین کنید.

استاندارد ها و ویژگی های استخر کودکان

حرف آخر

عمق استخر مناسب کودکان به پارامترهای زیادی بستگی دارد که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. این اعماق در سراسر جهان قابل قبول می باشند. برای اینکه تمامی مواردی که در مقاله ذکر کردیم را خلاصه کنیم، در ادامه به نکات مهمی که برای ساخت استخر کودکان باید مورد توجه قرار بگیرد اشاره خواهیم کرد:

  • برای ساخت استخر کودکان، می توانید اقدام به ساخت استخر هایی کنید که دارای عمق های متفاوت باشد؛ به صورت کلی برای ساخت استخر، باید بهترین فرم طراحی و ساخت استخر را انتخاب کنید.
  • مقدار بودجه ای که برای ساخت استخر در نظر دارید، می تواند تعیین کننده نوع و شکل استخر شما باشد.
  • قبل از ساخت استخر، در مورد فعالیت هایی که می خواهید در استخر و اطراف آن انجام دهید فکر کنید.
  • با روش های متفاوت ایمن سازی، استخر خود را ایمن کنید.
  • همیشه یک بزرگسال مسئول فعالیت های کودکان باشد.

سوالان متداول

نظافت استخر کودکان هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

محیط استخر کودکان بسیار حساس است، به همین دلیل نظافت استخر کودکان باید در دوره های کوتاه مدت انجام گیرد. برای انجام اصولی این کار بهتر است از متخصصان ساخت استخر کمک بگیرید.

فواید ورزش شنا برای کودکان چیست؟

شنا باعث حفظ تعادل در کودکان کوچک تر و همچنین افزایش آمادگی قلبی و عروقی آنها خواهد شد. از طرفی شنا باعث ایجاد حس استقلال در کودکان خواهد شد.

چه استخری مناسب کودکان است؟

استخرهای روباز به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی نور خورشید، می تواند انتخاب مناسبی باشد اما به دلیل آفتاب سوختگی، برخی استخرهای سرپوشیده را ترجیح می دهند.

آیا استخر بزرگسالان برای کودکان مناسب است؟

خیر، مهمترین تفاوت استخر بزرگسالان و کودکان، عمق آن است؛ به همین دلیل بهتر است قبل از ساخت استخر برای کودکان، از عمق استاندارد استخر کودکان آگاهی داشته باشید.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *