آماده سازی استخر برای فصل تابستان
محتوای این مطلب

هنگامی که فصل گرما فرا می رسد، هیچ چیز به اندازه آبتنی در استخر نمی چسبد؛ اما فقط پر کردن و غوطه ور شدن در استخر، راه درستی نیست. برای اطمینان از آماده بودن استخر برای تابستان، باید اقدامات خاصی را انجام دهید. آماده سازی استخر برای تابستان به روش صحیح، اطمینان از اینکه اجزای شیمیایی آب استخر در وضعیت پایداری هستند، برای شناگران و استخر، به یک اندازه مهم است؛ با این کار، از ابتلا به بیماری های مستعد پوستی و سایر بیماری ها جلوگیری خواهید کرد.

علت آماده سازی استخر برای تابستان

همانطور که در یکی از مقاله ها، در مورد راهنمایی جامع نگهداری از استخر، صحبت کردیم، در اینجا می خواهیم با آماده سازی استخر برای تابستان آشنا شویم؛ چرا که بعد از اتمام فصل سرما، وقتی قصد استفاده مجدد از استخر خود را دارید، ممکن است با مشکلاتی مانند کدر شدن آب استخر یا رشد جلبک ها، که باعث سبز شدن آب استخر می باشند، مواجه شوید. به همین خاطر ما در کنار شما هستیم تا در خصوص نحوه آماده سازی استخر برای تابستان، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، که بتوانید لحظات خوشی را سپری کنید.

علت آماده سازی استخر برای تابستان

نکات آماده سازی استخر برای تابستان

حال که متوجه شدیم عدم استفاده از استخر در فصل سرما، می تواند موجب تغییراتی در استخر شود، حال باید به فکر اقدامات لازم در جهت آماده سازی استخر برای تابستان باشیم. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که با رعایت آنها، می توانید استخر خود را برای استفاده در تابستان آماده کنید.

آماده سازی استخر برای تابستان، با تمیز کردن

بعد از تمام شدن فصل سرما، چه از روکش هایی برای پوشاندن استخر خود استفاده کرده باشید، چه استخر شما پوشانده نشده باشد، اولین و اساسی ترین گام، تمیز کردن استخر می باشد. اگر استخر شما خالی است، جارو کردن کف استخر، بهترین کار است؛ اما اگر استخر آب دارد، با استفاده از یک جارو که شبیه تور ماهیگیری می باشد، می توانید برگ ها و سایر زباله ها را از سطح استخر بردارید.

اماده سازی استخر برای تابستان

بررسی تجهیزات استخر

یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید، شستن فیلترها، قبل استفاده از آنها می باشد. با توجه به اینکه از چه نوع فیلتری برای استخر استفاده می کنید، باید حواستان به روش های مختلف تمیز کردن فیلتر استخر، و همچنین سالم بودن فیلترها باشد. آب استخر را در روز فیلتر کنید، تا کاملا تمیز شود. به یاد داشته باشید که فیلترهای ماسه ای را هر سه تا پنج سال، تعویض کنید. از نکات دیگر قابل ذکر، چک کردن ورودی های استخر و سیستم های تخلیه می باشد، همچنین به منظور احتمال وجود هر گونه نشتی، حتما تجهیزات استخر خود را روشن کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه استخر را برای تابستان اماده کنیم

بررسی سطح شیمیایی آب

مهمترین کار در آماده سازی استخر برای تابستان، بررسی کیفیت آب استخر می باشد. مراقب این مسئله باشید، که آب استخر ممکن است در ظاهر سالم به نظر برسد، ولی در واقعیت اینطور نباشد. مقدار PH آب را با کیت های خانگی یا نوار تست، بررسی کنید. اگر مقدار PH بین 7.2 تا 7.6 بود، بسیار ایده آل است؛ اما اگر بیشتر یا کمتر بود، باید بررسی شود. بعد از چک کردن PH، نوبت به مقدار کلر موجود در آب استخر می رسد، که این مقدار به طور تقریبی 1 میلی گرم در لیتر است.

شستن کاشی و دیواره های استخر

از دیگر مراحل آماده سازی استخر برای تابستان، تمیز کردن پله ها، دیواره ها و نردبان استخر می باشد. شستن دیواره های استخر، موجب براق شدن آنها شده، همچنین تمیز کردن پله ها، از لغزندگی آنها جلوگیری خواهد کرد. پس بهتر است دیواره های استخر را با برس مخصوص استخر، و کاشی ها را با مواد شوینده مناسب استخر، تمیز کنید؛ بهتر است مواد شوینده را با آب رقیق کرده، سپس اقدام به از بین بردن جلبک ها و آلودگی ها کنید.

هرگز آب استخر را تخلیه نکنید

خیلی ها فکر می کنند اگر آب استخر را تخلیه کنند، دیگر مشکلی برای استخر آنها پیش نخواهد آمد، اما اینطور نیست. با توجه به اینکه تخلیه کردن استخر فایده چندانی ندارد، می تواند مشکلاتی را در آینده به وجود آورد؛ برای مثال، اگر استخر شما وینیلی باشد، تخلیه کردن آب استخر، موجب آسیب دیدن آسترهای وینیل، و در نهایت نشتی استخر، خواهد شد.

اماده کردن استخر برای تابستان

تیم اچارسی، با سال ها تجربه، در زمینه اجرا استخر در تهران و دیگر شهرها، آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

بررسی و نصب تجهیزات

در این مرحله از آماده سازی استخر برای تابستان، باید تمامی تجهیزات لازم را بررسی کنید. این تجهیزات شامل: اسکیمر برای تمیز کردن و برداشتن آلودگی ها از سطح آب استخر، پمپ برای تمیز کردن کف استخر و برس هایی برای شست و شوی نردبان و دیواره های استخر می باشد. به همین خاطر برای راحت شدن کارتان، به یک لیست از تجهیزات ضروری نیاز دارید، که موارد این لیست عبارتند از:

  • کیت آزمایش آب استخر
  • اسکیمر استخر
  • برس استخر
  • مواد شیمیایی برای تمیز کردن و باز کردن ورودی های بسته شده استخر

منتظر بمانید تا آب پاک شود

بعد از انجام مراحل بالا، هنوز نمی توانید از استخر خود استفاده کنید؛ زیرا فیلترها هر روز باید تمیز شوند، تا زمانی که آب شفاف شده، و شما بتوانید کف استخر را مشاهده کنید. برای حفظ سطح کلر، ممکن است مجبور شوید به آب استخر، کلر اضافه کرده، که این مرحله به صورت تقریبی ممکن است یک هفته طول بکشد.

آماده سازی استخر برای تابستان

موارد ایمنی جهت آماده سازی استخر برای تابستان

در این مرحله از آماده سازی استخر، باید هیتر آب را بررسی کرده، و در صورت نیاز آن را سرویس کنید. چک کردن تخته های غواصی، به منظور وجود لغزش یا آسیب، در این مرحله صورت می گیرد. همچنین از کارکرد صحیح تمامی نرده ها، قفل ها و تجهیزات ایمنی، اطمینان حاصل پیدا کنید.

حفظ و نگهداری استخر

آخرین مرحله از آماده سازی استخر برای تابستان، توجه به نگهداری و تمیز کردن استخر به صورت پیوسته می باشد. تمیز کردن فیلترها، پاکسازی استخر از برگ ها و زباله های دیگر، باید به صورت مداوم انجام پذیرد، تا مجدد نخواهید وقت زیادی را صرف تمیز کردن اساسی استخر خود کنید. با رعایت این نکات و انجام برخی از مراحل به صورت پیوسته، استخر شما همیشه آماده استفاده بوده، و می توانید از شنا کردن در آن لذت ببرید.

کلام آخر

ساخت و طراحی استخر، به زمان، و همچنین یک تیم حرفه ای نیاز دارد، تا بتوانید بدون دردسر، از استخر استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین از دیگر دغدغه ها، هزینه ساخت استخر می باشد، که به عوامل متعددی بستگی دارد؛ اما با کمک گرفتن از کارشناسان و پیمانکاران ساخت استخر، بسیاری از دغدغه های شما برطرف خواهد شد.

این پست را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *