ساخت استخر سرپوشیده

استخر ها از نظر موقعیت قرارگیری در ساختمان، به دو دسته کلی استخرهای سرپوشیده و روباز تقسیم می‌شوند. با توجه به اینکه استخرهای روباز از محبوبیت بالایی برخوردارند ولی امروزه ساخت استخر سرپوشیده نیز در میان سازندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است. استخر های سرپوشیده مکان مناسبی برای شنا هستند و شما می‌توانید در هر فصلی بدون محدودیت از آنها استفاده کنید. کثیف نشدن آب و سایر مشکلاتی که در استخرهای روباز وجود دارد، با ساخت استخر سرپوشیده حل خواهند شد؛ همچنین ساخت استخر سرپوشیده می تواند به ارزش ملک شما اضافه کند.

خدمات ساخت استخر سرپوشیده

قبل از ساخت استخر سرپوشیده، باید اقداماتی را انجام دهید تا یک استخر استاندارد داشته باشید. گرفتن مجوز ساخت استخر، انتخاب مکان مناسب برای ساخت، نوع متریال بکار رفته برای ساخت استخر و … از جمله کارهایی است که باید قبل از احداث استخر انجام دهید.

طراحی و ساخت استخر سرپوشیده، از جمله خدماتی است که سازندگان تیم آچارسی ارائه می‌دهند. تیم ما برای ساخت انواع استخر موظف است تا درباره شرایط محیطی و اقداماتی که باید انجام گیرد، اطلاعاتی را جمع آوری کرده، سپس بعد از انجام مراحل اولیه، گام بعدی تیم ما ساخت استخر سرپوشیده می باشد.

اصول طراحی استخر سرپوشیده

به دلیل طراحی و معماری خاص استخرهای سرپوشیده، بهتر است طراحی اینگونه استخرها قبل از ساخته شدن ساختمان انجام گیرد، چرا که بعد از ساخته شدن ساختمان، تنها می توانید بخش هایی از استخر خود را بازسازی و یا تعمیر کنید. تعیین محل دقیقی که استخر شما قرار است در آنجا ساخته شود و انتخاب سیستم تهویه هوا، از جمله اصول طراحی استخر سرپوشیده می باشد. در ساخت استخر سرپوشیده، اگر بتوانید هدف خود را به درستی مشخص کنید، می توانید بهترین استخر را طراحی کنید. زیرا طراحی و ساخت یک استخر سرپوشیده برای شنای حرفه ای با ساخت یک استخر برای تفریح خانواده می تواند متفاوت باشد.

ساخت استخر سرپوشیده

مراحل ساخت استخر سرپوشیده

ساخت یک استخر سرپوشیده به شما این امکان را می دهد تا بدون محدودیت فصلی از استخر تان استفاده کنید. طراحی و ساخت استخرهای سرپوشیده با سایر استخرها متفاوت است؛ به همین دلیل بهتر است از کارشناسانی کمک بگیرید که برای ساخت استخر سرپوشیده، تمامی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب، یکی از کارهایی است که قبل از ساخت استخر خانگی باید انجام شود. با توجه به اینکه ساخت استخر های سرپوشیده در طبقات فوقانی مجاز نیست و می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. معمولا این استخرها را در طبقه همکف یا زیر زمین می سازند تا ساختمان های اطراف به آن دید نداشته باشند.

آماده کردن زیر ساخت ها برای ساخت استخر

زیر ساخت‌هایی که برای ساخت استخر سرپوشیده باید در نظر گرفته شوند، تنها شامل انتخاب مصالح با کیفیت نیست، بلکه استفاده از تجهیزاتی که بهترین عملکرد را داشته باشند، یکی از مهمترین گام ها برای طراحی استخر سرپوشیده است. ساخت موتورخانه استخر، اتصالات و لوله ها، از جمله زیرساخت های استخر سرپوشیده می باشند که باید قبل از ساخت آن انتخاب شوند. راه اندازی موتورخانه استخر، از جمله کارهایی است که قبل از ساخت دیواره های استخر باید انجام شود. نکته ای که در ساخت موتورخانه استخر سرپوشیده باید مورد توجه قرار گیرد، در نظر گرفتن حجم آب ورودی است، به این معنی که شما در ابتدا باید مقدار آب ورودی به داخل استخر تان را اندازه گیری کرده، سپس اقدام به ساخت موتورخانه نمایید.

سازه استخر سرپوشیده

سازه استخر در پایداری آن نقش بسزایی دارد. شکل و عمق استخر اهمیت زیادی در تعیین نوع سازه آن دارد و معمولا انتخاب فرم های خاص، می تواند هزینه‌های زیادی را برای شما به ارمغان آورد. انتخاب بتن مسلح برای ساخت استخر سرپوشیده، به دلیل مقاومت بالا و هزینه‌های کمتر، یکی از رایج ترین سازه‌ها برای ساخت استخر می باشد. اگر شما به دنبال این هستید که ضخامت دیواره های استخر تان را کم کنید، می توانید از سازه های فلزی یا فایبرگلاس استفاده نمایید.

استخر سرپوشیده

ساخت پوسته استخر

در ابتدای کار باید اندازه و سایز کف استخر را اندازه گیری کنید و زمانی که ابعاد و موقعیت استخر شما توسط کارشناسان تایید شد، پیمانکاران فضای لازم برای ساخت استخر را آماده خواهند کرد.

نصب اتصالات و چراغ‌های استخر

قبل از بتن کاری استخر، باید تمامی اتصالات که شامل لوله کشی، ورودی های آب برگشتی، سیستم های تصفیه، سیم کشی و سایر تجهیزات می باشد را نصب کنید. در مرحله بعدی، حتما باید حواستان به آب بندی درست و اصولی استخر باشد تا طول عمر استخر تان افزایش یابد.

آچارسی مجری تخصصی ساخت استخر، آماده ارائه انواع خدمات در زمینه ساخت استخر برای ویلا، ساخت سونا و جکوزی می باشد. 

سیستم تهویه استخر سرپوشیده

با توجه به اینکه استخرهای سرپوشیده عموما در طبقه همکف یا زیرزمین ساخته می شوند، به همین دلیل عدم استفاده از سیستم تهویه مناسب، می تواند باعث ایجاد شرایط نامطلوب در محیط استخر شما شود. به صورت کلی، سطح ایده آل رطوبت در استخرهای سرپوشیده، 50 تا 60 درجه است؛ به همین دلیل استفاده از یک سیستم تهویه مناسب در ساخت استخر سرپوشیده، می‌تواند به ثابت نگه داشتن سطح دما و رطوبت در استخر شما کمک کند.

زمان ساخت استخر سرپوشیده

ساخت استخر های سرپوشیده معمولا بین 12 تا 16 هفته طول خواهد کشید. اما اینکه چه زمانی برای ساخت استخر مناسب است، می‌تواند یکی از دغدغه‌های شما باشد. به صورت کلی، طراحی استخر سرپوشیده در فصل‌های زمستان، نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ بعلاوه ساخت استخر در فصل بهار و تابستان هم پیشنهاد نمی‌شود، چرا که در این فصل‌ها هزینه پروژه‌های ساختمانی به شدت افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید زمانی را انتخاب کنید که هم هزینه کمتری را برای ساخت استخر سرپوشیده بپردازید، هم با مشکلات احتمالی دیگر مواجه نشوید.

هزینه ساخت استخر سرپوشیده

هزینه ساخت استخر سرپوشیده نیز مانند تمامی استخرها به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر برای ساخت استخر سرپوشیده زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید، می توانید تا حد زیادی به کاهش هزینه های ساخت استخر کمک کنید؛ معمولا بهترین زمان برای ساخت استخر سرپوشیده هنگامی است که در حال طراحی و ساخت خانه جدیدی هستید اما بعد از ساخت خانه نیز می‌توانید با کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ای و کارشناسان ساخت استخر، یک استخر سرپوشیده به محیط منزل خود اضافه کنید. با توجه به اینکه در طراحی استخر سرپوشیده علاوه بر تجهیزات با کیفیت به یک مکان مناسب برای احداث استخر نیاز دارید، قیمت ساخت استخر سرپوشیده در مقایسه با سایر استخرها بیشتر است. شما می توانید برای برآورد تعرفه ساخت استخر سرپوشیده و اطلاع دقیق از مدت زمان ساخت آن، با کارشناسان آچارسی در تماس باشید.

نگهداری استخر های سرپوشیده

یکی از راه هایی که منجر به افزایش طول عمر استخر شما می شود، نگهداری درست از استخرهای سرپوشیده می باشد. نگهداری درست و منظم از استخرهای سرپوشیده، بر تمیزی و شفاف بودن آب استخر تاثیر خواهد گذاشت. مواردی که در نگهداری از استخر باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • توجه به مقدار PH آب
  • عملیات کلر ریزی در استخر نباید در روز انجام شود
  • مواد شوک دهنده را به صورت مستقیم وارد آب نکنید
  • استفاده از برس یا جاروهای رباتیک برای تمیز کردن استخر