ساخت استخر فایبرگلاس

ساخت استخر فایبرگلاس یکی از فعالیت هاییست که می تواند خانه یا ویلای شما را به زیبایی چشم گیری برساند. همچنین مزایای بسیاری از جمله، شفافیت و براق بودن سطح استخر فایبرگلاس باعث انعکاس نور می شود و منظره ای جذاب را به وجود می آورد. ساخت استخر های فایبرگلاس اول مورد استقبال کشور های آمریکایی و اروپایی قرار گرفت و بعد وارد کشور های آسیایی شد. استخر پیش ساخته فایبرگلاس در واقع یک استخر شخصی است که برای شنای بزرگسالان، آب درمانی، ورزش مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع استخر ها از کامپوزیت فایبرگلاس بسیار مقاوم به صورت یکپارچه ساخته شده اند و نیازی به آب بندی و عایق بندی و مایع آب بند ندارند. سازه های فایبرگلاس برای استخر های درون زمین گزینه بسیار مناسبی می باشند، هرچند انتقال آنها از کارخانه سازنده به محل نصب کار بسیار دشوار و پراسترس است ولی در کمترین زمان استخر نصب و مورد استفاده قرار میگیرد.

آدرس و تلفن سازنده استخر فایبرگلاس (آچارسی)

آدرس پیمانکار و مجری استخر فایبرگلاس

شعبه 1: کرج، بلوار دانش آموز

شعبه 2: کردان، کوهسار، بلوار شریعتی

تلفن همراه: 09128443226

مزایا و معایب استخر فایبرگلاس

با توجه به اینکه ساخت استخرهای فایبرگلاس رواج پیدا کرده، ذکر این نکته الزامی است که استخرهای فایبر گلاس هم مزایا و معایبی دارند؛ که اطلاع از آنها باعث شده برای ساخت استخرهای فایبر گلاس بهتر تصمیم گیری کنید.

ساخت استخر فایبرگلاس

مزایای استخر فایبرگلاس

نصب آسان و سریع نسبت به استخر بتنی: به طور معمول نصب استخر فایبر گلاس حدود 3 تا 6 هفته زمان می برد، این در حالی است که ساخت استخر های بتنی می تواند حدود 3 تا 6 ماه زمان نیاز داشته باشد.

مقاومت بالا: از جنس فایبر گلاس برای ساخت کشتی و هواپیما ساخته میشود، فایبرگلاس به ‌اندازه ای مستحکم است که نیازی به نگرانی در مورد سوراخ شدن ژلکوت یا ترک برداشتن سازه به دلیل استفادۀ روزانه از آن وجود ندارد. درصورتیکه استخر فایبرگلاس به درستی ساخته، نصب و نگهداری شود، نیازی به بازسازی ژلکوت آن نیست.

نیاز کم به تعمیر و نگهداری: سطح صاف استخر فایبرگلاس موجب می‌شود كه برای تمیز کردن نسبت به سایر استخرها از مواد شیمیایی کمتری استفاده شود. بدنه استخر، تشکیل شده از 10 لایه رزین و 1 لایه ژلکوت، یک لایه آخر (ژلکوت)خاصیت آنتی باکتریال، ضد جلبک دارد. همین خاصیت ضد جلبک بودن هزینه سرویس و نگهداری استخر را بخاطر جلوگیری از رشد این هیولای سبز بسیار پایین می آورد. ژلکوت “استخر فایبرگلاس”، غیرمتخلخل بوده و بنابراین نیازی به برس‏کشی هفتگی سطوح یا استفاده از انواع مواد شیمیایی برای از بین بردن جلبک ها وجود ندارد.

اجرا استخر فایبرگلاس

هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین: استخرها از نوع فایبرگلاس به برق و مواد شیمیایی کمتری برای نگهداری نسبت به استخر های بتنی و وینلی نیاز دارد. این موضوع باعث میشود که وقت و انرژی کمتری برای نگهداری استخر صرف شود، و هزینه های نگهداری را پایین می آورد و همچنین نیازی به بازسازی و تعویض ژلکوت استخر های فایبرگلاس وجود ندارد.

سازگاری با دستگاه کلر زن نمکی: نمک مورد استفاده در سیستم کلرزنی نمکی، باعث بروز خوردگی در بتن و فلز میشود این در حالی است که استخر های از نوع فایبر گلاس با این سیستم سازگاری دارد و میتوان از این سیستم برای کلر زنی آب استفاده کرد و از مزایای این سیستم در استخر های فایبرگلاس بهره مند شد.

معایب استخر فایبرگلاس

محدودیت در شکل و ابعاد: استخر ها از نوع فایبرگلاس معمولا حداکثر پنج متر عرض و دوازده متر طول و حداکثر 1 نیم متر عمق دارند. از آنجا که این نوع استخر ها از قالب از پیش طراحی شده اند گزینه کمتری برای انتخاب ابعاد و شکل آن وجود دارد و محدودیت های حمل و نقل باعث میشود که طرح ها و شکل های محدود تری وجود داشته باشد.

قیمت ساخت استخر فایبرگلاس

آچارسی علاوه بر ساخت استخر در کرج و دیگر شهر های ایران، خدمات ساخت جکوزی و سونا را نیز به مشتریان ارائه می کند.

هزینه اولیه بالاتر ساخت نسبت به استخر بتنی و وینیلی: در ابتدای ساخت استخر فایبر گلاس با هزینه های بیشتری رو به رو میشویم که این هزینه ها شامل ساخت قالب استخر و تجهیزات آن میباشد و مبلغ آن چیزی حدود 45 هزار دلار تا 85 هزار دلار متغیر است ولی این هزینه اولیه، ما را خیلی زود به استخر خود می رساند و بعد از آن نیازی به هزینه های نگهداری ندارید، ولی ساخت و نگهداری استخر بتنی و وینلی بالای 100 هزار دلار تمام میشود.

تفاوت استخر فایبرگلاس با پلاستیکی

استخر فایبرگلاس و استخر پلاستیکی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند و از مواد اولیه و فرایند ساخت و خواص فیزیکی و مکانیکی و میزان مقاومت در محیط های بازی و اسیدی با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. ساخت و استفاده از كامپوزيت ها و نمونه بارز آن يعني فايبرگلاس كه در واقع گلچيني از بهترين خواص تركيبات خود در جهت مقاومت بيشتر از مواد و متريال ديگر دارا ميباشد. ولی استخرهای پلاستیکی همچین مقاومتی را ندارند.

هزینه ساخت استخر فایبر گلاس

استخرهای فایبرگلاس چگونه ساخته می شوند؟

ساخت استخرهای فایبر گلاس در کارخانه های به خصوصی انجام می گیرد و بعد از اتمام کار برای اجرا به محل های مورد نیاز ارسال می شوند. از آنجا که استخر در کارخانه تولید می شود، کاربر نمی تواند این قسمت را ببیند. فرآیند تولید استخر فایبرگلاس به این شرح است:

هزینه، تعرفه، قیمت استخر فایبر گلاس

پیمانکار ساخت استخر فایبرگلاس

نحوه محاسبه قیمت استخر فایبرگلاس بستگی به انتخاب شما دارد که کدام تعرفه ساخت استخر را انتخاب میکنید، روکار و توکار بودن استخر ها و کیفیت مصالحی که استفاده میکنید همگی در تعیین تعرفه و هزینه ساخت استخر فایبرگلاس اهمیت دارد. ساخت استخر فایبر گلاس اگرچه از استخر های بتنی و خاکی ارزان تر تمام میشود اما قیمت ساخت اولیه استخرهای فایبرگلاس از قیمت ساخت استخر ژئوممبران گران تر است. استخر های فایبر گلاس معمولا در مواردی کاربرد دارد که بهداشت آب درون استخر از اهمیت برخوردار باشد. به دلیل صیقلی بودن سطح استخر های فایبر گلاس به مواد معلق اجازه رخنه و درست کردن جلبک را نمی دهد.

ساخت استخر فایبرگلاس سریعتر است استخر بتنی انجام می شود و معمولا آچارسی می توان 0 تا 100 اجرا استخر فایبرگلاس را در 7 الی 15 روز به اتمام رساند.

با اینکه انتخاب بین این دو سازه بستگی به نیاز های شما دارد، اگر دنبال سازه ای با هزینه کمتر هستید فایبرگلاس گزینه مناسبی می باشد، اما در صورتی که طول عمر و عملکرد استخر برای شما مهم است، استخر بتنی انتخاب خوبی است.